מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

טכנולוגיה חדשנית בייצור קסדות

15/09/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

בזמן האחרון עודכנו תקני הבטיחות של קסדות לרוכבי אופנועים. בהתאם לכך יצרנים של אביזרים בטיחותיים שמים יותר דגש במניעת פגיעות ופציעות סיבוביות. D3O, חברה שמתמחה בייצור אביזרי הגנה, מקדמת את בטיחות הרוכב על ידי הוספה של שכבת הגנה גמישה ורכה לתוך הריפוד של הקסדה. פתרון זה אמור לספוג פגיעות ראש קלות. הכוונה להשפעות חיצוניות כגון דחיפה מקרית ברמזור או פגיעה של ענף עץ. "פגיעות קלות" במקרה הזה הן כאלה שאינו פוגעות בשכבת ה-EPS (פוליסטירן) שבתוך הקסדה.

לפי ריצ'רד הרפוט (Richard Harfoot), ראש מחלקת ספורט של D3O, תקני בטיחות בדרך כלל מתעלמים מפגיעות ראש קלות שנגרמות על ידי חפצים קלים או הפרעות "לא משמעותיות" בכביש. לכן רוב הציוד הבטיחותי שנוצר בהתאם לתקנים לא "מתחשב" גם בפגיעות קלות. "אנחנו רוצים להגיע לנקודת האנרגיה הנמוכה יותר כששכבת ה-EPS לא מושפעת ממנה." אם השכבה מעבירה את המכה בלי לספוג אותה, הדף המכה מגיע לראש הרוכב, וזה כמובן הרבה יותר מסוכן.

שכבת ההגנה של D3O היא מעין ספוג שנוצר בתהליכים מיוחדים. בעקבות אותם תהליכי ייצור ועבודה מוקפדת ומחושבת על חומרי הגלם, המולקולות של ה"ספוג" משוחררות יותר, אך ברגע המכה הן "נסגרות" והופכות את השכבה לעמידה במיוחד. הטכנולוגיה הזאת כבר נמצאת בשימוש נרחב בייצור ופיתוח של בגדים (מעילים, מכנסיים וגם חליפות מרוצים ונעליים).

הרפוט מסביר שעיקרון הפעולה של השכבה ברגע האמת הוא כמו זה של כרית אוויר עם חגורת בטיחות. היום רוב הקסדות פועלות כמו כרית אוויר ומפעילות את אמצעי ההגנה שלהן רק בעת הפגיעה עצמה. המערכת החדשנית של D3O קרובה יותר לחגורת בטיחות שסופגת פגיעות נקודתיות וקטנות כל הנסיעה.

 


מקור: www.motorcyclenews.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן