מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

טכנולוגיית זיהוי פנים לאופנועים

27/04/2023
זמן קריאה: 1 דק'

טכנולוגיות ומערכות לזיהוי פנים כבר תפסו את מקומן בענפי הפיתוח והקדמה הטכנולוגית. מסתבר שמערכות דומות עומדות להשתלב בענף האופנועים בקרוב. בעשור האחרון, מערכות שמאפשרות לשחרר את המכשיר מנעילה בנגיעת אצבע או סריקת פנים זריזה, נהיות מתוחכמות ובטוחות יותר. ובכל זאת, הייתם סומכים על אמצעי יחיד שימנע הנעה וגניבה מהאופנוע?

טכנולוגיית מגע וזיהוי חדשה אמורה להופיע בכמה דגמים חדשים של במוו (BMW) מאוחר יותר השנה. המערכת נקראת iFace ומשלבת כמה מערכות שיכולות לפתוח ולהניע את האופנוע. המערכת הראשונה משתמשת בצילום פסים כדי לבנות מודל תלת-ממדי של פני הרוכב. המערכת בונה מודל וירטואלי של הפנים בשלושה ממדים תוך כדי התחשבות בעומק הפנים ובצורתם. החלק הזה עובד על תווי פנים בלי קסדה.

המערכת השנייה משמשת לפתיחת האופנוע מנעילה כשפני הרוכב מוסתרים עם קסדה. המערכת משתמשת בטכנולוגיית סריקה אינפרא-אדומה. פילטר מיוחד מאפשר "לראות" דרך זכוכיות כהות ופלסטיק של המשקף, וכך לזהות את עיני הרוכב גם מאחורי שכבות של הגנה. יתרה מזו, בעקבות השימוש בקרני אינפרא-אדום, מערכת הזיהוי פועלת גם בחושך מוחלט. אפשר להגדיר את מערכת הזיהוי וההנעה גם לשליחת התראות למכשיר הסלולרי כדי לדעת אם מישהו מנסה לגעת באופנוע.

טכנולוגיית זיהוי הפנים החדשנית נמצאת בשלבי פיתוח אחרונים, ואמורה להגיע לתצוגה ראשונית בתערוכות אופנועים שיתקיימו עוד השנה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן