מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

מנוע VVT חדש של סוזוקי

14/04/2024
זמן קריאה: 1 דק'

מנועים עם תזמון שסתומים משתנה (VVT) נכנסו לעולם האופנועים בהדרגה. בהתחלה, מבנה זה של מנועים לא היה פופולרי, אך בשנים אחרונות כמות האופנועים בעלי מנועים כאלו גדל בקצב מהיר. מותגים וחברות מובילות כגון BMW ו-KTM מצטרפים ליצרנים רבים שמפתחים מנועי VVT לדגמים המקוריים שלהם.

נראה שגם סוזוקי (Suzuki) החליטה להצטרף לחגיגה עם פרויקט חדש למנוע VVT. פטנט חדש שפרסמה החברה היפנית מציג סרטוטים ותכנונים של המנוע. הרעיון של מנוע עם תזמון שסתומים אינו חדש בסוזוקי - לפני כמה שנים היא השיקה אופנוע GSX-R1000 שפועל על מנוע כזה. המנוע יוצר בהשפעת החוקים של סדרת המרוצים MotoGP והוכיח את עצמו במסלולים. מאוחר יותר הוציאה סוזוקי גרסה "אזרחית" למנוע שהותקנה על אופנועי כביש.

מערכות תזמון שסתומים משתנה ראשוניות משפיעות רק על עצם התזמון, כשהן מעבירות את השסתומים כמה מעלות קדימה או אחורה בשביל לתת דחיפה לביצועי האופנוע או לחסוך פליטות מזהמות. מערכות VVT מתקדמות יותר משתלטות גם על אופן הפעולה של השסתומים ומגדירות את טווחי הזמן לפתיחה וסגירה שלהם. מערכות דומות כבר אומצו על ידי מותגים יוקרתיים אחרים. לפי מה שהוצג בפטנט החדש של סוזוקי, החברה היפנית עובדת על מנוע קטן עם שני צילינדרים מקבילים לאופנועים קומפקטיים.

הפטנט מראה שסוזוקי עובדת על פיתוח מערכת חדשה של תזמון שסתומים משתנה ומערכת הרמה (lift system). ברמת העיקרון, המנוע שמופיע בסרטוטים הוא מכשיר קיים ופועל, דומה למנועי 248 סמ"ק עם צילינדרים מקבילים. הפטנט מראה את אותו מנוע שמותקן בדגמי סוזוקי כמו V-Strom 250 או GW250 Inazuma עם כמה שינויים מערכתיים.

אפשר לראות באופנועים של חברת האוג'ו (Haojue) הסינית, שותפה טכנית צמודה של סוזוקי, עיצוב ומבנה דומים של המנוע. מלבד ייצור ושיווק של מנועים מקוריים, האוג'ו אחראית לאספקה של מנועי 250 סמ"ק לכל הדגמים הקיימים של סוזוקי.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן