מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

מנוע חדש בתוצרת סינית

04/03/2024
זמן קריאה: 0.5 דק'

יצרן האופנועים הסיני QJ Motor הגיש פטנט לייצור מנוע חדש. אם מתחשבים בפרטי הפטנט, נראה שהמנוע לא כל כך חדש בתכנון שלו. הוא מזכיר מבחינות רבות מנועים איטלקיים של דוקאטי (Ducati), שהחברה סיפקה לכלי הרכיבה שלה כבר לפני 30 שנים. בכל אופן, המבנה של מנוע עם צילינדר אחד בלבד כבר לא נחשב מסובך, אבל שימוש במנועים כאלו באופנועים מהירים למדי מעלה לא מעט שאלות ותהיות טכניות.

השאלה הבולטת ביותר נוגעת לתכונות האיזון של האופנוע. ברמת העיקרון, אין שום גורם טכני שייתן התנגדות לעוצמות שמיוצרות על ידי תזוזות של הבוכנות. במקרה כזה, המנוע עלול לטלטל את האופנוע מצד לצד. הפתרון היחיד הוא למקם משקל נוגד על גל הארכובה. המשקל יאזן את העוצמות שמגיעות מהמנוע - כמובן בתנאי שהמשקל שמופעל על המנוע מספיק.

האלטרנטיבה לצילינדר אחד ש-QJ מציעה בפטנט החדש היא למעשה שני צילינדרים, שאחד מהם קטן בהרבה מהאחר. המבנה מזכיר מנועים מקבילים (V-Twin), אבל אחד מהצילינדרים במערכת מבצע תפקיד תומך בלבד ולא ממש משפיע על פעילות המנוע. הוא נמצא כאן רק בשביל לספק למערכת עוד בוכנה ומוט מחבר.

עיצוב כזה מבוסס על אופנועי דוקאטי. דגם סופרמונו 550 (Supermono) הושק על ידי החברה מבורגו פניגלה (Borgo Panigale), עיירה איטלקית שנהפכה למרכז טכנולוגי בולט בזכות החברה עוד בשנת 1993. הגרסה הסופית של סופרמונו משתמשת למעשה במנוע דסמו קוואטרו (Desmoquattro) ללא צילינדר אחורי. המוט המחבר של הצילינדר החסר נשאר במקום ונוסף לו משקל בשביל לאזן את ההעדר הבוכנה. מבנה כזה מוריד ויברציות מהמנוע במידה רבה ומאפשר לאופנוע להגיע לסיבובים גדולים יותר (הגבול הוגדר 10,500 סל"ד).

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן