מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

פטנט למנוע מקורי של סוזוקי

27/05/2025
זמן קריאה: 1 דק'

מסמכי פטנט שהגישה לאחרונה יצרנית האופנועים היפנית הוותיקה סוזוקי (Suzuki), מלמדים שהחברה ממשיכה לפתח מערכת תזמון שסתומים משתנה (VVT) גם למנועים קטני נפח, עם דגש במנוע 250 סמ"ק. המערכת העתידית צפויה להשתלב במבנה הטכני של דגמים כגון V-Strom 250 ו-GSX-250, לשניהם אותו מנוע חד-צילינדרי בנפח 249 סמ"ק עם קירור מים. המנוע מפיק כיום 25 כוחות סוס. מערכת VVT עשויה לשפר את ההספק, אך נראה כי עיקר הפיתוח נועד לצרכים של עמידה בתקנות פליטה ושיפור החיסכון בדלק.

על פי הפטנט, למנוע גל זיזים עילי יחיד (SOHC) וארבעה שסתומים, שבו התזמון ומהלך פתיחת השסתומים משתנים באמצעות מנגנון הידראולי. המערכת פשוטה יחסית לזו שהוצגה בעבר בדגם GSX-R1000 משנת 2017, שם השתמשה סוזוקי במערכת מכנית מתקדמת המבוססת על כוח צנטריפוגלי בהשראת טכנולוגיה ממסלולי ה-MotoGP, שבה נאסרו מערכות אלקטרוניות והידראוליות.

הכנסת מערכת VVT לאופנועים בינוניים וקטנים היא מהלך צפוי מצד סוזוקי, שנועד להתכונן לדרישות פליטה מחמירות הצפויות בעתיד. היא אינה היחידה שעושה זאת. ימאהה (Yamaha) למשל כבר משלבת מערכת VVA בדגמי 125 סמ"ק שלה כגון R125 ו-MT-125. השימוש בטכנולוגיה כזו באופנועים קטנים מאפשר לשלב ביצועים מרשימים ונוחים, חוויית רכיבה חלקה ועמידה בתקני איכות הסביבה. הדבר הופך אותה לאופציה אסטרטגית ליצרנים בעידן שבו תקנים ורגולציות טכניות וסביבתיות משתנות ומחמירות.

V-Strom 250 הוא אופנוע כביש קטן של סוזוקי, המיועד לרוכבים שמחפשים כלי שימושי, קל ונוח לנסיעות עירוניות ובינעירוניות. האופנוע תוכנן בהשראת דגמי V-Strom הגדולים יותר, עם עיצוב הרפתקני, מושב נמוך יחסית (כ-800 מ"מ), תצרוכת דלק חסכונית ותנוחת רכיבה זקופה שמתאימה לנסיעות ארוכות. יש לו גם מיגון רוח קדמי, מסילות לארגזים אחוריים ולוח מחוונים דיגיטלי. בזכות שילוב של משקל קל, תפעול פשוט ואמינות, הדגם נחשב לדגם כניסה מצוין לעולם רכיבות כביש.

דגם נוסף שככל הנראה יושפע מהפטנט הוא GSX-250R - אופנוע ספורט קטן וידידותי לרוכבים מתחילים, המשלב עיצוב ספורטיבי עם שימושיות יומיומית. העיצוב מזכיר את אופנועי הספורט הגדולים של סוזוקי, עם מעטפת קדמית מלאה, פנס לד קדמי ולוח מחוונים דיגיטלי. למרות המראה הדינמי, תנוחת הרכיבה נוחה וזקופה יחסית, ומאפשרת שימוש יום-יומי נעים גם לרוכבים נמוכי קומה או חסרי ניסיון.

 

לפרטים נוספים

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן