מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

פטנט של במוו לכנפיים ספורטיביות

19/02/2024
זמן קריאה: 1 דק'

תחום אופנועי הספורט נמצא במרוץ טכנולוגי מתמשך. יצרני אופנועים בולטים מנסים ליצור מכונות עוצמתיות יותר עם אבזור אלקטרוני מתוחכם יותר, אווירודינמיות משופרת, וכמעט כל דבר שאפשר לחשוב עליו במישור הטכני והדו-גלגלי. הרעיון החדש ביותר מגיע מ-BMW. החברה הגרמנית מציעה להתקין כנפיים קטנות בחלק הקדמי של האופנוע בשביל לשפר את הביצועים האווירודינמיים.

הפטנט החדש של BMW מתאר כנפונים אווירודינמיים רגילים שכבר קיימים באופנועי ספורט ונעשים פעילים במקום להיות סטטיים. המחשבה הטכנית מאחורי הפיתוח היא שכנפיים סטטיות אכן עוזרות במהירויות גבוהות ומשפרות את האווירודינמיות של אופנועים, אך אין להן תפקיד חשוב בפניות ובסיבובים. עם כנפיים ישרות, זרימת האוויר מסביב לאופנוע מייצרת מצבי רכיבה מורכבים שעשויים להשפיע על התנהגות האופנוע בפניות.

בפטנט החדש BMW מציעה להפוך את הכנפיים הקטנות לדינמיות ולהקל את מעבר האוויר דרכן. המשמעות היא שצוותי ההנדסה של BMW יצרו מערכת חדשה שבה הכנפיים יישארו מקבילות לאורך הרכיבה ויתאימו את עצמן למצב הפיזי של האופנוע על הכביש בכל רגע.

המערכת החדשה אמורה לעזור ל-BMW לשפר את הסיכויים שלה בתחרויות הסופרבייק (World SBK). בשלב זה מדובר בפטנט ספורטיבי בלבד, שלאו דווקא יופיע על אופנועי כביש רגילים בזמן הקרוב. אם טכנולוגיית הכנפיים הפעילות תיהפך למציאות, רוכבים מן השורה יקבלו הזדמנות לנסות אותה על מהדורות מוגבלות של אופנועים המותאמים לרכיבות על כבישים. חשבו על דגמים כגון הונדה פיירבלייד (Honda Fireblade SP) או דוקאטי פניגלה (Ducati Panigale V4), כולם אופנועים לרוכבים מקצועיים שעברו התאמה לתנאי רכיבה "רגילים". אם הפיתוח החדש של BMW אכן ייהפך לחלק מכלי הרכיבה העתידיים של החברה, זה יהיה מסקרן ומהנה מאוד.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן