רדארים כטכנולוגיית סיוע לרוכב
מערכות סיוע לרוכבים הבנויות והמבוססות על רדארים נהפכו לאחד הנושאים החמים בתחום הפיתוח של מערכות וכלים לאופנועים. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת למיגור ומניעה של תאונות בעקבות הפעלת בלמים במצב חירום הן רק חלק מהטכנולוגיות החדשות שהגיעו לעולם האופנועים בזכות שילוב רדארים.
למרות שהונדה (Honda) נחשבת לאחת החברות המתקדמות בתחום הטכנולוגי, היא עדיין לא הצטרפה לשאר החברות המתקדמות בתחום הרדארים, אבל נראה שהמצב ישתנה בקרוב. לפי דיווחים והשערות בתקשורת, מערכת הרדארים העתידית של הונדה אמורה להיות הרבה יותר מתקדמת ומעניינת מבחינה טכנית מאלו של חברות מתחרות. מלבד רדארים, המערכת תפעיל מצלמות סטריאוסקופיות להבנת הסביבה ולסריקת הכביש שלפני האופנוע.
הטכנולוגיה תשמש בסיס למערכות הסיוע העתידיות של הונדה (ARAS, Advanced Riding Assistance Systems). המערכות נמצאות בשלב פיתוח על ידי חברת היטאצ'י אסטמו (Hitachi Astemo), זרוע טכנית ואלקטרונית של החברה היפנית המפורסמת. היטאצ'י אסטמו הוקמה כחלק מהמאמצים המשותפים של חברות בולטות כגון שוואה (Showa), ניסין (Nissin) וקייהין (Keihin), כולם שמות בולטים ומוערכים בתעשייה הדו-גלגלית.
כל חברה שמעורבת בפרויקט אסטמו מספקת ידע ומשאבים טכניים משלה. היטאצ'י אחראית לאלקטרוניקה, שוואה מייצרת ומתכננת מתלים, ניסין מתמקדת בייצור ובאספקה של פתרונות בתחום הבלמים וקייהין עובדת על מערכות הזרקת דלק. כל האלמנטים האלו הכרחיים באופנועים מודרניים לשם פעילות תקינה ומלאה של מערכות הסיוע האלקטרוניות והרדארים.
אחד הפרויקטים הטכניים הגדולים והחשובים של אסטמו הוא פיתוח ושילוב של מצלמות סטריאוסקופיות (stereoscopic). במערכת שתי מצלמות קטנות שמותקנות בחלק הקדמי של האופנוע ומייצרות לו מעין עיניים. המצלמות יכולות לפעול לצד מערכת הרדאר ואפילו במקומה, ועוזרות ליצור תמונה מלאה ומקיפה של הסביבה בשביל מערכות הסיוע.
מצלמות סטריאוסקופיות מתקדמות הוצגו באחד מאופנועי אפריקה טווין (Africa Twin) של החברה היפנית. במקרים מסוימים המצלמות יכולות אפילו לנטר ולהגדיר את מצב הכביש ולשלוח סיגנלים רלוונטיים למערכות אלקטרוניות שמתאימות את המתלה, מערכת בלימה ABS ומערכת בקרת משיכה לסיטואציה. שתי מצלמות שנמצאות מלפנים מעבירות מידע למחשב ARAS ויוצרות תמונה מקיפה שעוזרת למערכת לזהות ולהגדיר מרחקים לרכבים על הכביש או מכשולים שנמצאים לפני האופנוע.