מגה דו
מדורים
מגה נוסטלגיה
לעמוד קודם

אופנוע לברדה משנת 1973

11/04/2024
זמן קריאה: 1 דק'

האתר הרשמי של ספק האופנועים וכלי הרכיבה הקלסיים Classic Motorcycle, מציע אופנוע איטלקי שיוצר על ידי חברת לברדה (Laverda) בשנת 1973. האופנוע נשמר במצב מעולה ועדיין מרשים במבנה הטכני שלו ובמראה החיצוני. מנוע עם שני צילינדרים בנפח 750 סמ"ק מזכיר ימים עברו של ענף הדו-גלגלי ומבטיח חוויית רכיבה עוצמתית.

האופנוע מגיע עם כיסא רכיבה נוסף, שאפשר להרכיב עליו ולהרחיב את "קיבולת" האופנוע לשני רוכבים בכמה שלבים פשוטים. אופנוע לברדה 750 הספציפי מגיע מהולנד, עם כל המסמכים והרישיונות הרלוונטיים. מספרי המנוע והשלדה תואמים. זה לא אופנוע פשוט אלא חתיכה מההיסטוריה על שני גלגלים. האופנוע נמכר במחיר התחלתי של 6,500 יורו.

חברת לברדה האיטלקית הוקמה בשנת 1873, עוד לפני שיוצרו האופנועים הראשונים. באותה שנה הקים חקלאי בשם פייטרו לברדה (Pietro Laverda) חברה לייצור ופיתוח של כלים טכניים ומנועים לענף החקלאות. אחרי מלחמת העולם השנייה, בשנת 1949, נכדו של פייטרו, פרנצ'סקו, הקים חברת אופנועים חדשה על בסיס המותג החקלאי. עם הזמן העסק, שהתחיל מתוך ביתו הפרטי של לברדה הצעיר, נהפך לאחד המותגים הבולטים בתעשיית האופנועים המקומית.

דגמי כביש 750 שהושקו בשנות השבעים נעשו פופולריים ביותר. חלקם נמכרו לארצות הברית בשם אמריקן איגל (American Eagle) ואף שימשו את איוול ניבל (Evel Knievel), רוכב מרוצים ופעלולן בעל שם עולמי.

בדומה למכונות חקלאיות כבדות, האופנועים של לברדה נבנו בקפידה. האופנועים נחשבו לחזקים מאוד מבחינה טכנית וזכו לפופולריות רבה ככלי רכיבה "בלתי ניתנים להריסה".

פגיעה ממשית בפעילות של לברדה התרחשה בשנות השמונים, עם הפריצה של דגמים יפנים לשוק האירופי. המכירות וההתעניינות בדגמי החברה פחתו. בשנת 1993 רכש איש עסקים והמיליונר האיטלקי פרנצ'סקו טוניון (Francesco Tognon) את החברה, ועזר לה להתקיים כמה שנים בתור מותג עצמאי. למרות הכול, בשנת 2000 עברה לברדה לבעלות של התאגיד הטכני אפריליה (Aprilia) ולמעשה חדלה להתקיים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן