מגה דו
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

מעמד איזון ל-BMW החדש

25/03/2024
זמן קריאה: 1 דק'

כש-BMW השיקה את האופנוע החדש שלה R1300 GS בפורומים של רוכבים וחובבי אופנועים, התפרסמה הודעה שהדגם החדש מצויד במעמד איזון אלקטרוני. מעמד כזה עובד כמו רגל או עוגן שמחזיק אותו על הקרקע באופן יציב. למעשה, הפרסום על העוגן האלקטרוני בדגם החדש של BMW אינו נכון. מצד שני, אי אפשר להגיד שהחברה הפיצה שקרים או מידע מטעה לגבי המערכות של האופנוע החדש. מסתבר שה"אשמה" היא בעיקר של משתמשי אינטרנט שלא הבינו עד הסוף איך המערכת עובדת.

איך המערכות האדפטיביות החדשות של BMW באמת עובדות?

מערכת התאמה של גובה האופנוע (Adaptive Ride Height Control) מאפשרת לבחור בין שני מצבים שבהם האופנוע עומד יציב על הקרקע. לפי הרעיון המרכזי שמאחורי המערכת, כאשר האופנוע עוצר או דומם, הוא ינמיך את עצמו אוטומטית לכיוון הקרקע. ככה לרוכב יהיה נוח יותר לרדת מהאופנוע ולשים את הרגליים על הקרקע. אפשר להגדיר את המערכת בשני מצבים: גובה של 84.9 ס"מ במצב גבוה ו-81.9 ס"מ במצב נמוך.

מערכת ההתאמה משתמשת בצילינדרים הידראוליים שמותקנים על קפיצים שמחברים את העוגן לשאסי של האופנוע. היא עובדת עם מערכת נוספת שעוזרת למקם את האופנוע על המעמד המרכזי עצמו. המערכת מוגדרת על ידי BMW כ"מערכת סיוע להרמה וייצוב של האופנוע" (Prop-Up Assistant). המערכת עובדת כשהמנוע דומם, אך מנגנון ההצתה שלו פועל. מערכות חכמות של האופנוע מזהות מצבים שבהם הרוכב מתכוון להוריד את העוגן ומאזנות את האופנוע בהתאם. אחרי ש-R1300 התייצב על העוגן המרכזי שלו, המערכת הממוחשבת תוריד אותו למצב הנמוך.

זאת מערכת איזון חכמה, אבל לא בדיוק אוטומטית. במבנה ובמנגנון הפעילות שלה היא דומה לאחת כזאת, אבל התערבות של המשתמש היא עדיין מרכיב עיקרי בהפעלה שלה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן