מגה דו
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

מתלה אולינס חדש להונדה

31/01/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

אופנועי ספורט גדולים ועוצמתיים מכוונים לביצועים גבוהים ומצוידים במנועים חזקים על פלטפורמות קלות, אבל למתלה יש תפקיד מרכזי בתוצאות של ביצועי האופנועים האלו על הכביש ועל מסלולי המרוצים. 200 כ"ס לא ממש מועילים אם האופנוע לא יכול להתאזן בפינות ולהיכנס אליהן במהירויות קיצוניות. שדרוג והתאמה של המתלה ורכיביו לא פחות חשובים מתשומת לב למנועים, לשלדות ולמערכות הבלימה.

אולינס (Ohlins) הוא אחד המותגים הבולטים והמוערכים בתחום המתלים. הוא מייצר את הכלים החיוניים לכל מיני סוגים של כלי רכב, ממכוניות ואופנועים ועד האופניים הכי פשוטים שיש. לכן לא מפתיע שהחברה השוודית מכתיבה טרנדים טכנולוגיים בכל מה שקשור למתלה ולאביזרים נלווים.

המתלה החדש של אולינס, סמארט EC3 (Smart EC3), הוא מערכת חצי אקטיבית שמתוכננת במיוחד לאופנועי ספורט מובילים. למעשה, המערכת החדשה כבר עברה את השלב הראשוני של השקות וקיימת כמתלה פעיל על אופנוע הונדה CBR1000 פיירבלייד (Honda CBR1000 Fireblade). כרגע הדגם הספורטיבי של היצרן היפני הוא היחיד בעולם שמבוסס על המתלה החדש והחכם של אולינס.

מה הופך את המתלה לחכם? קודם כל, המערכת משלבת רכיבים ואלמנטים איכותיים עם מערכות שליטה אלקטרוניות מודרניות. תחשבו על המתלים החכמים של אולינס שאתם כבר מכירים, עם כל התכונות שלהם - יכולת תגובה והתאמה למגוון תנאי רכיבה. כשמדובר במתלה סמארט EC3, מערכות שאחראיות לעוצמות בלימה והאצה ולתקשורת בין הכלי לרוכב, עובדות באופן מפותח ומדויק הרבה יותר ממה שהיה מוכר עד עכשיו.

צוות המהנדסים של אולינס יצר הגדרה קבועה שמשדרגת את יכולות הדמפינג של האופנוע. המתלה "מקשיב" להתנהגות של האופנוע על הכביש ולפעולות הרוכב. המתלה עובד לפי ארבעה מנגנונים אוטומטיים (חלקית) שכוללים מגוון מצבי רכיבה. הרוכב יכול לעבור בין מצבי הרכיבה בלחיצת כפתור.

נראה שאולינס הצליח שוב להגדיר מחדש את הפן הטכני של אופנועים ספורטיביים. כאמור, המערכת החכמה זמינה רק על דגם חדש של הונדה. ממה שנראה, כבר בעתיד הקרוב מאוד מערכת המתלה החצי אוטומטית תופיע גם באופנועים אחרים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן