מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 186
לעמוד קודם

אופנוע הספורט החשמלי הראשון של דוקאטי

24/07/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת האופנועים המפורסמת דוקאטי (Ducati) תהפוך לספק הבלעדי של אופנועים בתחרות FIM Enel - הליגה החשמלית של מרוצי MotoGP היוקרתיים.

החברה הוותיקה ניצבה בפני אתגר מרגש ומורכב. לראשונה בהיסטורית המרוצים המפוארת של דוקאטי, תייצר דוקאטי אופנוע ספורט חשמלי ראשון.

תהליכי ייצור ותכנון של אופנוע חשמלי שונים לחלוטין מהעבודה אליה הורגלה דוקאטי ביצירת אופנועים רגילים. במהלך החודשים האחרונים עבדו המהנדסים והמעצבים של דוקאטי יחדיו על מנת למצוא את הפתרונות הטובים ביותר לבניית אופנוע חשמלי מהיר, יציב ואמין.

עולם המרוצים מספק לדוקאטי מעין מעבדה לפיתוח כישורים ויצירת חידושים טכנולוגיים. גם הפעם התוצאה מרשימה: אופנוע דוקאטי MotoE אופנוע חשמלי שאין שני לו. באופנוע הזה משתלבות מספר טכנולוגיות, והוטמעו פתרונות מהפכניים לסוללה, למנוע ולממיר מתח. הסוללה שוקלת 110 קילוגרמים ומציעה נפח של 18 ואט לשעה עם שקע של 20 וואט שממוקם בזנב האופנוע. מטען הסוללה מסיבי פחמן הוא גם חלק מהשאסי, בדומה למנוע Panigale V4 החשמלי של דוקאטי.
אופנוע דוקאטי MotoE החשמלי שוקל 225 קילוגרמים בלבד, 12 קילו פחות מהתקן המינימלי של מרוצי FIM לאופנוע שמסוגל לצלוח את מרחק המרוץ. האופנוע מסתמך על כוח של 150 כ"ס ומומנטום הפיתול של 140 נ"מ. עם הנתונים הללו הגיע האופנוע למהירות מקסימלית של 275 קמ"ש. ממיר המתח ששוקל כ-5 קילוגרמים בלבד "הושאל" מאחד הדגמים של רכבים חשמליים שמשתתפים במרוצים. המנוע במשקל 21 קילוגרמים פותח על ידי אחד משותפים של חברת דוקאטי לפי הגדרות טכניות ספציפיות ומדויקות שלה. כל החבילה של המערכת החשמלית מבוססת על מתח של 800 וולט מה שמאפשר למקסם את הביצועים של מערכת ההנעה החשמלית. בזכות מערכת הקירור המתקדמת לא תצטרכו להמתין שהאופנוע יתקרר בשביל לחבר אותו לשקע טעינה. הסוללה נטענת עד 80% בטווח של 45 דקות.

 

לפרטים נוספים לחץ כאן

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן