מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 187
לעמוד קודם

דגמי המוטוקרוס החדשים של KTM לשנת 2023 נחתו בישראל

01/08/2022
זמן קריאה: 2 דק'

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית מותג KTM לישראל, השיקה את דגמי 2023 של אופנועי המוטוקרוס של המותג. אירוע ההשקה נערך במסלול ההדרכה והאימונים החדש של צ'מפ פקטורי טראק בפרדס חנה.

הדור החדש של דגמי ה-SX ממשיך לתור אחרי שיפורי זמן, ביצועים ושלמות בכל פינה והשנה, זכה בשלל שינויים כמו שלדות חדשות, שדרוגי מנועים, הזרקות דלק בדגמים הדו-פעימתיים, מערכות אלקטרוניות רבות, שיפורי ארגונומיה ועוד, כדי לשמר את השליטה בקצה העליון של עולם המוטוקרוס.

שלדה חדשה

האופנועים החדשים בנויים סביב שלדה חדשה לגמרי, בעלת קשיחות מבנית גבוהה בהרבה אשר תורמת לשיפור בהתנהגות וביציבות האופנוע. בנוסף, ישנן תת שלדה חדשה, זרוע אחורית קלה יותר, מיקום חדש למנוע וכיול מחדש למתלי ה-WP. השלדה עצמה מכופפת בלחץ הידראולי, חתוכה בלייזר ורותכה על ידי רובוטים, עובי הדופן הותאם בקפידה במקומות עתירי עומס כמו צוואר ההיגוי ותושבות המתלים. רגליות הרוכב מוקמו עמוק יותר לתוך גוף האופנוע וכן הורחב שטח האחיזה שלהם כדי לאפשר מרווח הטיה גבוה יותר וכדי להקל על הרוכב בעת ביצוע תמרוני SCRUB בקפיצה.

 

צילום: ניר עמוס

 

מתלים וארגונומיה

הבולם האחורי של דגמי ה-SX החדשים, מסוג XACT קצר וקל יותר, בעל כיול שונה הודות לרכיבים פנימיים חדשים המאפשרים זרימה יעילה יותר של נוזל הבלם והגנה טובה יותר מפני חדירה של מזהמים ואבק. למרות מבנהו הקצר יותר, תכנונו מאפשר מרווח גחון גבוה יותר, אחיזה משופרת של הגלגל האחורי בקרקע וספיגה טובה יותר של מהמורות ונחיתות מגבהים.

דגמי ה-SX החדשים צרים יותר במבנם, אבל בעזרת מושב חדש, הוגדל שטח המגע עם הרוכב ושופרה האחיזה בו וכן, בעזרת מבנה חדש לכנף הקדמית ולמדפי הבוץ, שופרה העמידות שלהם בפני התזת בוץ לעבר הרדיאטור בתנאי רכיבה רטובים.

מנועים

ההיצע כולל רשימה ארוכה של גרסאות, בחלוקה המוכרת בין מנועי 2 פעימות ל-4 פעימות, כאשר השנה כל המנועים קיבלו ראשי מנוע חדשים וממוקמים שתי מעלות אחורנית בגוף לשם שיפור מרכוז המסה וכן בתיבת 5 הילוכים חדשה מבית PANKL. מנועי ה-2 פעימות זוכים בהזרקת דלק מתקדמת חדשה, כאשר המזרק ממוקם על מצערת 39 מ"מ, במקום הזנת הקרבורטורים. שדרוג זה משפר את תפוקת מנועים אלה, את תגובת המצערת וכמובן ההנאה מהרכיבה. חידוש חשוב לשנת 2023, נמצא בהוספת דגם ה-300 דו"פ למשפחת דגמי ה-SX של KTM, אשר מעניק תפוקה מקסימלית במשקל מינימלי, לצד פעולה חלקה, כוח שמתקבל באופן ליניארי וכן תחזוקה פשוטה וזולה. מנוע זה מפיק יותר מ-57 כ"ס ומשקלו של מנוע זה עומד על 23.9 ק"ג בלבד.

מנועי ה-4 פעימות קיבלו מערכת 'קוויק-שיפטר' להעלאת הילוכים, מההילוך השני ומעלה, עם מתג כיבוי למערכת מהכידון, הפחתת העומס הדרוש להפעלת מנוף ההילוכים כדי להעביר הילוכים וכן מצמד הידראולי חדש של BREMBO. בנוסף לכך, דגמי ה-4 פעימות מקבלים גם מערכת בקרת זינוק ובקרת אחיזה.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן