הערכה שהופכת את אופנועי ה- BMW הקלאסיים לחשמליים
המאמצים להפוך כלי רכב לידידותיים יותר לסביבה גרמו לחברות שונות לנסות את כוחן ולהשיק ערכות לרכבים ואופנועים המנסות להפוך אותן לחשמליים, החל מ"לאנד רוברים" ישנים ועד רכבי יוקרה של רולס רויס. עם זאת, ענף האופנועים מערים קשיים ייחודיים: שלדת האופנוע המצומצמת אינה מצליחה להסתיר את הסוללה הנדרשת לנסיעה וציבור הרוכבים בכללותו מתחבר פחות לקונספט של אופנוע חשמלי.
לוק מויס (Luuc Mois), מהנדס מוצר מהולנד לא חשש מהאתגר. הוא החליט ליצור את הערכה שמאפשרת להמיר אופנועי BMW קלאסיים לאופנועים חשמליים. לשם כך, לוק הקים את חברת Creations שמתמחה בשדרוג אופנועים.
מויס בחר בשלדת אופנוע BMW מסדרת R והציב עליה קו הינע חשמלי כתחליף למנוע המקורי. גיר האופנוע וחלקים אחרים של מערכת ההנעה נותרו מקוריים. מקרה הבוחן הראשון של מוס בוצע על דגם BMW R80, אולם לדברי מויס, הערכה החשמלית שבנה מתאימה לקשת רחבה של אופנועים מאותה סדרה שנבנו בין השנים 1969-1995.
בחינה של האופנוע החשמלי שבנה מויס מגלה כי מויס שילב את המנוע החשמלי באופנוע בדרך מיוחדת. הוא יצר קופסאות מיוחדות בעזרת סריקת תלת-ממד עם זרועות פנימיים למנוע, יחידת השליטה וחוטים חשמליים. קופסת הסוללה נוצרה בדרך דומה. "סרקנו את מיכל הדלק המקורי באמצעות תוכנת תלת ממד ויצרנו קופסה של סוללה שמותקנת על האופנוע ללא כל צורך בהלחמה" - מסביר מויס.
המנוע החשמלי הוא בעל כוח שווה ערך ל-7,500 סיבובים לדקה. מדובר במנוע עוצמתי שניתן להגיע בעזרתו לביצועי רכיבה בדומה לאופנועי הדלק המקוריים. והוא מספק חווית רכיבה די דומה לחוויות רכיבה על אופנוע "רגיל".
הסוללה מותקנת על השלדה בדומה להתקנה של מיכל דלק רגיל. בתנאי רכיבה עירוניים היא אמורה להספיק לעד 80 קילומטרים. הסוללה שוקלת קצת יותר ממיכל הדלק הרגיל ומתוכננת לאלפיים מחזורים של טעינה (כ-160 אלף קילומטרים). הסוללה מציעה שתי אופציות טעינה למטען של 230 וולט - מערכת של 1.8 קילוואט או 3.3 קילוואט. האופציה המהירה יותר מטעינה 80% מהסוללה בטווח של שעה, ונדרשת שעה נוספת כדי להגיע לטעינה מלאה. משך הטעינה של הסוללה הקטנה ארוך יותר אך בזכות גודלה הקטן יחסית, ניתן להשאיר אותה מחוברת לאופנוע באופן קבוע.
ערכת השדרוג המלאה של חברת LM Creations נמכרת ב-9,945 דולרים.
מקור: www.bikeexif.com