אופנוע הכביש הקלאסי זכה במראה "אגרסיבי"
ארצות הברית, בריטניה ומדינות נוספות עם תעשיות רכב גדולות נחשבות למובילות בשדרוגי אופנועים וכלי רכב. נראה כי תחביב השדרוגים כבש לבבות רבים ברחבי העולם ומשנה לשנה נשברים שיאים עיצובים וטכנולוגיים בתחום זה. תערוכות ותחרויות רבות מתקיימות ברחבי העולם וזוכות לפופולריות גדולה.
מי שמשכה לאחרונה את תשומת הלב העולמית היא חברת שדרוגי האופנועים טוסה אר (Tossa R) שמגיעה דווקא מסופיה, בירת בולגריה, מדינה בה סצינת השדרוגים מוכרת, אך אינה נפוצה כמדינות אחרות.
אסן זכרייב (Asen Zahariev), מקים החברה, נחשב בעיני רבים למומחה לשדרוג אופנועי ב.מ.וו. במהלך הזמן הוא הרחיב את תיק העבודות שלו ושדרג דגמים אחרים של אופנועים, כולל שני דגמים של הונדה ודגם מחודש של ימאהה XV750.
גם הפעם הוא בחר לבסס את הפרויקט שלו על אחד מדגמי ימאהה: גרסה של אופנוע כביש ימאהה TR1 במראה קשוח. האופנוע המדובר הורכב בהתאם להזמנה מיוחדת של לקוח מגרמניה.
האופנוע מצויד במנוע מסוג V-Twin שעבר שדרוג, כולל מערכת תדלוק ופילטרים חדשים. במנוע הותקנה מערכת כבלים חדשה וקופסה מיוחדת לסוללת האופנוע. אולם אין ספק שהייחוד של הפרויקט הוא במראה העיצובי המרשים.
אופנוע הכביש הקלאסי זכה במראה אגרסיבי יותר: חלקו הקדמי הוחלף בזה של אופנוע - MV Agusta Brutale. אשר הגדיל אותו משמעותית. להשלמת מראה "הענק" תרמו גם שאר החלקים, החל מהמוטות האנכיים ועד כליב תחתון משולש. ה-MV גם העניק לאופנוע בלמי ברמבו (Brembo) עם כוח עצירה מרשים וגלגל קדמי של MV Agusta.
זכרייב התאים את החלק האחורי של האופנוע לקדמי, כדי לשמור על פרופורציות. חלקו האחורי של האופנוע נבנה מחדש בשביל להבטיח בלימה בטוחה, הגלגל האחורי שודרג ובולם אחורי של חברת YSS הותקן כדי להעניק לאופנוע יציבות נוספת.
גימור הצבע המוקפד מעניק לאופנוע של זכרייב מראה מרשים: השלדה, מזלג הגלגל האחורי ותיחום המנוע נצבעו בשחור מט ולהשלמת המראה הורכב באופנוע מושב עור מיוחד מחברת אולדמן (Oldman). למרות הצורה הלא שגרתית, האופנוע מעניק לרוכב נסיעה יציבה ובטיחותית.
מקור: pipeburn.com