מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 190
לעמוד קודם

שדרוג אופנוע טריומף בהשראת שנות התשעים

21/08/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

חלומות ותכנונים רבים מתחילים באמירה "יום אחד, כשאפרוש..." ורק מעט מהם מתגשמים. רוב שאפל (Rob Chappell), מייסד של מוסך Origin8or Cycles, אוהב להגשים חלומות. כשאחד הלקוחות שלו רצה לפנק את עצמו עם מתנה מיוחדת לפרישה, רוב שאפל הכין בשבילו גרסה ברוטלית של אופנוע טריומף ספיד טרייפל 1050 (Triumph Speed Triple) בסגנון תרבות הרחוב של שנות ה-90.

הרוב המוחלט של רכיבי האופנוע וחלקיו הוחלף. למעשה כל מה שנשאר מטריומף המקורי הוא המנוע והמזלגות הקדמיים. לדברי שאפל, עבר זמן רב עד שהוחלט איזה מנוע להתאים לפרויקט, עד שהלקוח הציע להשאיר את המנוע המקורי, שגם לא עבר הרבה מרחק (כ-20 אלף קילומטרים). הבחירה הזאת הייתה עדיפה על מנועי וינטג' שלאו דווקא התאימו לאופנוע בגלל הגודל שלהם.

הדבר הראשון ששודרג היה המזלג האחורי. החלק המקורי של טריומף לא התאים לרעיון ה"רטרו" של הפרויקט. שאפל תכנן שני מזלגות שעליהם אפשר להתקין את בולמי הזעזועים, ושלח את התכנון לחברה אחרת שעזרה לייצר אותם. אחרי זה הוא בנה את החלק הנע של המזלג, וכבר על זה בנה את המזלג הכפול החדש.

כמובן שגם השלדה של האופנוע נוצרה מאפס. ההשראה לשלדה החדשה נלקחה משלדות מיוחדות של "סופר-אופנועים". המטרה הייתה ליצור שלדה שונה מהמקורית אך גם כזאת שלא תפגע בפונקציונליות של האופנוע. השאסי החדש יצא קומפקטי ואגרסיבי, אבל נוצר עם הרבה מחשבה על זמינות לשירות בעתיד.

באופן כללי, אנשי מקצוע שעבדו על האופנוע השתדלו להתקין רק חלקים ורכיבים שיהיו קלים להחלפה במקרה של תקלה. כל חלקי הגוף של טריומף מיוצרים מאפס מאלומיניום, בכלל זה מכסים צדדיים, מכסה עליון, מכל הדלק ועוד. האופנוע גם מצויד במספר חלקים ורכיבים ייחודיים שנוצרו במיוחד לפרויקט, כגון המושב שהוזמן מחברה שאותה מחזיק אח של שאפל, בעלי מוסך Origin8tor.

כמובן שאופנוע כה מיוחד ומחושב הצריך מנוע חזק ואיכותי שיתאים לסגנון שלו. כאמור, נעה שימוש במנוע המקורי המשולש של טריומף, בנפח של 1,050 סמ"ק, שמספק 131 כוחות סוס.

 


מקור: www.bikeexif.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן