מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 191
לעמוד קודם

דגמי RC חדשים של KTM

30/08/2022
זמן קריאה: 3 דק'

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית מותג KTM לישראל, משיקה את דגמי RC החדשים. הדגמים החדשים מעלים את הרף בכל סעיף: עיצוב חדש וספורטיבי בהרבה, עם שיפורים חשובים באווירודינמיות, במתלים, במשקל, בנתוני תפוקה, בארגונומיה חכמה להתאמה הן לכביש הציבורי והן למסלול המרוצים, באלקטרוניקה פורצת דרך בקבוצה ועוד.

שתי גרסאות RC יוצעו בישראל: RC 390 שיעמוד בקצה ההיצע עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר ועיצוב שהגיע מאופנוע המוטו GP, ה-KTM RC16; וגרסת הכניסה RC 125, קלת משקל ועתירת ביצועים, עם מפרט מרשים ועיצוב מושך לרוכבים בתחילת דרכם.

עיצוב הדור החדש קיבל השראה מדגמי המוטו GP של החברה, ובכללו סכמות צביעה חדשות. העיצוב מגיע גם לעומק השלדה, כדי לייצר אווירודינמיות משופרת ושדרוג לנוחות הרוכבים. העיצוב כולל אופטימיזציה להגנה מרוח ומזג אוויר, וכן שיפור ניהול החום במנוע והרחתקו ביעילות מהרוכב.

הפיירינג, שאר חלקי הגוף והתושבות שלהם, תוכננו מחדש כדי לאפשר הסרה בקלות ולייצר גישה קלה לתחזוקה. אזור הברכיים צר יותר, כדי לאפשר תנועה טבעית יותר של הרוכב בפניות, ויש שטח מגע גדול יותר עם ירכיו. זנב האופנוע עוצב מחדש כדי לשפר את הנראות של האופנוע ולאפשר ישיבה נוחה יותר למורכב.

מכל הדלק בנפח של 13.7 ליטר. בחזית מערכת תאורת לד חדשה לגמרי, פנסי איתות משולבים בגוף, מראות אווירודינמיות פריקות ועוד.

דגמי RC החדשים עברו שינויים קיצוניים בשלדה, עם דגש על השלת משקל ושמירה על קשיחות ועמידות. הודות לשלדה חדשה עם שינויים נרחבים בקשיחות בנקודות העומס וחישוקים קלים בהרבה, שופרה מאוד התחושה שעוברת לרוכב וההתמסרות של המכונה לדרישות הרוכב בעת דחיקתה לקצה גבולות היכולת הן בכביש הציבורי והן במסלול.

שני הדגמים קיבלו מתלי APEX WP חדשים. ב-RC 390 הם מציעים לרוכבים כוונון מדויק לצורכיהם - 30 קליקים בכיווץ בבולם השמאלי ו-30 קליקים בשיכוך בבולם הימני. בולם APEX WP מאחור מציע כוונון מלא גם כן עם חמישה קליקים בשיכוך וכוונון לעומס הקפיץ. ל-RC 125 מזלג שכויל במיוחד בעבורו ובולם אחורי עם פעולת בוכנה מפוצלת.

החישוקים בדגמי ה-RC חדשים לגמרי. ממשקלם הופחתו לפחות 4.3 ק"ג לטובת שיפור של תגובות האופנוע, האחיזה וההתנהגות בכל מצב. הצמיגים ספורטיביים, במידות 110/70 R17 מלפנים ו-150/60 R17 מאחור.

מערכת הבלימה משודרגת, בעלת עוצמת בלימה גדולה יותר ומשקל קל יותר. רכיבי הבלימה חוסכים 960 גרם לעומת מערכת הבלימה הקודמת, וניתנים להפעלה במצב ABS סופר-מוטו כסטנדרט. מלפנים מותקן דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ עם קאליפר BYBRE ארבע בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 230 מ"מ עם קאליפר בעל בוכנה אחת.

 

צילום: יצרן

 

לשתי הגרסאות מנופי בלמים ומצמד מתכווננים כסטנדרט.

מנועי ה-RC עודכנו ושודרגו, ועומדים בתקן יורו 5. נפח תיבת האוויר הוגדל ב-40 אחוז. הדבר מאפשר למנועים לנשום בחופשיות יתרה ומתורגם לעלייה במומנט, בחידוד תגובת המצערת ובתאוצה לאורך רצועת הסל"ד. חיישן טמפרטורת סביבה הוצב בתיבת האוויר ומשפר את פעולת מפת הדלק וההצתה של האופנוע בהתאם לתנאים הסביבתיים.

בעזרת מערכת הזרקה חדשה לגמרי ומצערת על-חוט, המנועים מייצרים תפוקת כוח יעילה יותר ורכיבה נעימה יותר.

מערכת פליטה חדשה מפלדת אל-חלד ודוד סופי מאלומיניום משפרים את זרימת גזי הפליטה ומסייעים בהשלת משקל.

ראש המנוע בנוי מארבעה שסתומים וצמד גלי זיזים, ומוסיף לשיפור תגובות המנוע והתפוקה על ידי הפחתת החיכוך הפנימי הודות לשימוש בציפוי פחמן אולטרה-קשיח. הבוכנה במנוע עשויה מאלומיניום קל משקל, בעלת קירור שמן בהתזה וציפוי ניקסיל להפחתת חיכוך ושיפור השימון גם בסל"ד גבוה ביותר ובעומס מלא.

לתיבת ההילוכים עדיין שישה הילוכים, אך קוצר מהלך בורר ההילוכים והופחתה העוצמה הדרושה להעברת הילוכים.

ל-RC 390 מצמד מחליק המגן על הרוכבים מנעילת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים ושחרור מצמד לא מבוקר. המצמד מציע הפרדה מהירה, ולפיכך יכול לסייע להעברות הילוכים מהירות.

אבזור ה-RC 390 מגיע מאחיו הגדולים והיקרים בהרבה: מערכת ABS סופר-מוטו מבית Bosch מסוגלת לנתק את הבקרה מהגלגל האחורי בעת בלימה; מערכת ABS קורנרינג, בקרת אחיזה MTC תלת ממדית, קוויק-שיפטר פלוס לעברת הילוכים מהירה ללא מצמד, תאורת לד מתקדמת וחזקה לרכיבה בחשיכה ומסך תצוגה TFT צבעוני.

KTM RC 125 יימכר תמורת 32,990 שקל; KTM RC 390 יימכר תמורת 43,990 שקל.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן