מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 204
לעמוד קודם

סוזוקי משיקה את וי-סטרום DL1050RJ

18/07/2023
זמן קריאה: 2.5 דק'

קבוצת עופר אבניר, יבואנית אופנועי Suzuki לישראל, מציגה דגם חדש שמצטרף לדגמי Suzuki לשנת 2023 בישראל: וי-סטרום DL1050RJ. האדוונצ'ר הגדול בקו אופנועי סוזוקי ממשפחת V-Strom הוותיקה, תוכנן ונוצר כדי להעניק לרוכבים השראה להרפתקה הבאה שלהם. אפשר לרכוב איתו בדרכי עפר, דרך יערות ובין הרים. הוא פותח לרוכב דרכים חדשות לרכיבה המספקת ריגוש מצד אחד, ומצד שני מביאה אותו ליעד בנוחות ובסגנון, כמו דו-שימושי אמיתי שנהנה העולמות.

מחיר V-Strom DL1050RJ בישראל: 105,970 ש"ח.

לאופנוע V-Strom DL1050RJ מערכת S.R.I.S (מערכת הרכיבה החכמה של סוזוקי), אוסף עשיר של מערכות אלקטרוניקה עדכניות של סוזוקי, כולל קוויקשיפטר דו-כיווני, מצערת אלקטרונית Ride by Wire, מערכת בקרת אחיזה, בורר מצבי רכיבה ומערכת התנעה מהירה.

ב-V-Strom DL1050RJ נוספו "מצב דרכי עפר" למערכת בקרת האחיזה ואפשרות לבטל את ה-ABS האחורי, לשיפור השליטה בדרכי עפר, חצץ או דרכים לא סלולות אחרות.

מבנה השלדה תוכנן לספק יציבות ושליטה גבוהות יותר בדרכי עפר, תנוחת הרכיבה נוחה וחלוקת המשקל מאוזנת בין החלק הקדמי לחלק האחורי.

מנוע V-Twin עוצמתי, בעל צמד צילינדרים בנפח 1,037 סמ"ק, מגיע עם עקומת מומנט שטוחה ועקבית, וחזק יותר בסל"ד בינוני. אופי המנוע מאפשר משיכה חזקה לצד תצרוכת דלק חסכונית. המנוע מספק 107 כ"ס ב-8,500 סל"ד ומומנט של 10 קג"מ ב-6,000 סל"ד.

שלדת מסבך הצינורות עשויה מאלומיניום, המקנה לה משקל קל ובו בזמן חוזק וקשיחות. הדבר תורם לשליטה ותמרון מצוינים וליציבות גבוהה מאוד הן בדרכים סלולות והן על האספלט.

 

צילום: יצרן

 

עיצוב השילדה של DL1050RJ V-Strom כולל בסיס גלגלים רחב יותר, זווית היגוי קהה יותר, מרווח גחון גבוה יותר וכידון רחב יותר מאשר בדגם היוצא, כדי לספק את היציבות והשליטה הנדרשות ברכיבה בדרך לא סלולה, עם שמירה על תנוחת רכיבה נוחה. השלדה כוללת גם זרוע אחורית ארוכה יותר מאלומיניום עם קשיחות לעומסי צד גבוהה יותר, התומכת במהלך המתלה הארוך ובבסיס הגלגלים הרחב, ליציבות גבוהה יותר ושליטה רבה יותר ברכיבה בדרכי עפר.

לדגם DE החדש חישוקי שפיצים מאלומיניום קל משקל בקוטר 21 אינץ' מלפנים, שעליהם מורכבים צמיג בתרכובת ופרופיל המותאם לרכיבת אדוונצ'ר, ליציבות ושליטה גבוהות בדרכי עפר.

העיצוב של V-Strom DL1050RJ הוא פרשנות מודרנית לדגם המרוץ של סוזוקי, DR-Z Paris Dakar, שנהפך לדגם הרפליקה DR BIG. עם קווים ישרים ומחודדים, כולל עיצוב החזית עם הכנף המיתולוגית, המראה שלו משקף את ה-DNA העיצובי הייחודי של סוזוקי, עם מראה אגרסיבי אך מתוחכם שמשתלב בטבע.

לוח המחוונים הוא צג רב-תכליתי בגודל חמישה אינצ'ים עם תצוגת TFT ו-LCD צבעונית, ומציג מידע עשיר באופן קריא וברור. את מושב הרוכב אפשר להגביה ב-20 מ"מ בעזרת מנוף קטן הממוקם מתחת למושב הנוסע. מושב הרוכב ומושב הנוסע נפרדים זה מזה כדי לאפשר נוחות מרבית ולמנוע עייפות ברכיבות ארוכות.

מגן הרוח מאפשר כוונון של 50 מ"מ באמצעות ידית עם מנגנון שחרור מהיר. עיצוב מגן הרוח מיועד להעצמת הנוחות ברכיבות ארוכות.

בורר מצבי הרכיבה של סוזוקי (SDMS) מציע שלושה מצבים של הספק מנוע שיתאימו לתנאי הרכיבה ולסגנון הרכיבה המועדף.

מערכת בקרת האחיזה של סוזוקי (STCS) מנטרת בקביעות את מהירות הגלגלים - הקדמי והאחורי, תפעול המצערת, מהירות המנוע ומצב ההילוכים. מצב 1 מיועד לרכיבה ספורטיבית עם התערבות מינימלית של המערכת, מצב 2 מיועד לרכיבה מאוזנת בעיר בתנאי דרך רגילים, מצב 3 מיועד לרכיבה על כביש רטוב או חלקלק, ומצב G (דרכי עפר) מיועד לרכיבה בדרך לא סלולה.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן