מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 209
לעמוד קודם

בימוטה תתמקד באופנועי דלק

25/12/2023
זמן קריאה: 1 דק'

מותג האופנועים בימוטה (Bimota) השייך לתאגיד היפני קווסאקי (Kawasaki) מתכוון להמשיך לייצר ולתכנן אופנועי דלק בלבד. בזמן שקווסאקי עצמה מתקדמת באופנועים חשמליים ובתחליפי דלק, מנכ"ל בימוטה, פייר לואיג'י מרקוני (Pierluigi Marconi) משוכנע שהמקסימום החשמלי לאופנוע הוא 20 קילוואט (26 כ"ס): "אנחנו מתמקדים באופנועים עוצמתיים עם ביצועים גבוהים, לכן לטכנולוגיה החשמלית אין מה להציע לנו." מרקוני הוסיף שאולי בעתיד, כשהטכנולוגיות ישתנו, בימוטה תשקול לפתח ולייצר דגם חשמלי.

הדגם החדש ביותר של בימוטה הוא אופנוע הכביש העוצמתי טרה (Bimota Tera). יש לו מנוע בנפח 999 סמ"ק עם הספק של 197 כ"ס ומומנט של 136 Nm. הן בפן הטכני והן במראה החיצוני, האופנוע הושפע רבות מדגמים ספורטיביים של קווסאקי.

בימוטה מציגה אופנוע מסיבי עם שלל מערכות חדשניות וגלגלים של 17 אינץ'. בעיקרון הוא נראה כמו דגם היברידי שירגיש בבית הן בכבישים והן במסלולי מרוצים. בימוטה הצליחה לשלב ולאזן אבזור טכני עם עיצוב אגרסיבי שמזכיר כלי רכיבה עוצמתיים. בין התכונות הטכניות הבולטות של האופנוע החדש: איזון על הכביש ותכונות היגוי משופרות.

צוותי המהנדסים של בימוטה יצרו אופנוע עם יחס משקל ש-52% ממנו מרוכזים בחלק הקדמי של האופנוע. בחברה טוענים שמספרים כאלה טרם נראו באופנועי כביש עם ביצועים ספורטיביים, לפחות כאלו שמספקים בסביבות אלף סמ"ק. בלם זעזועים אולינס (Ohlins) מחזק את המתלה מאחור. מהלך המתלה הוא 114 מ"מ מלפנים ו-135 מ"מ מאחור. יש אופציה להזמין את האופנוע מהיצרן עם מתלה משופר מבית מרזוקי (Marzocchi), ואז הנתונים של מהלך המתלה יעלו קצת: 145 מ"מ מלפנים, 165 מ"מ מאחור. מערכת הבלמים מגיעה מחברת ברמבו (Brembo), עם מערכת ABS סטנדרטית כמובן.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן