מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 211
לעמוד קודם

פנסי לייזר לאופנועים

09/01/2024
זמן קריאה: 1 דק'

בשנים האחרונות ניכרת עלייה ממשית בטכנולוגיות ובשיטות תאורה חדשניות בענף האופנועים וכלי הרכיבה. לרוב האופנועים המודרניים מערכות לד. מסתמן שיש בדרך טכנולוגיה חדשנית נוספת - תאורה ראשית עם פנסי לייזר. הרעיון לתאורה נמצא באוויר כבר משנת 2014. הפיתוח הראשון הגיע מ-BMW. אלא שהטכנולוגיה החדשה לא צברה פופולריות עדיין, ולמעשה לא קיימת באופנועים. הסיבות המרכזיות לכך הן עלויות גבוהות של ייצור ואריזה. פנסי לייזר יקרים מאוד וגדולים בהשוואה לפנסי לד או לשיטות תאורה מסורתיות.

בחודשים האחרונים, מובילי התעשייה היפניים, הונדה וימאהה (Honda, Yamaha) מפתחים רעיון טכני חדש שמזכיר את הפיתוח הראשוני של BMW. המטרה המרכזית של הפרויקט היא להתאים פנסי לייזר עוצמתיים (טווח תאורה של עד 600 מטרים) לאופנועים, באותו אופן שהם קיימים בכלי רכב. בשביל להפוך את פנסי הלייזר לנגישים יותר, הם יתחברו למערכות האופנוע דרך סיבים אופטיים. העברת האורות דרך סיבים אופטיים מייתרת את הצורך להתקין את הלייזר צמוד ליחידת התאורה הראשית עצמה.

שתי החברות היפניות מתכוונות למקם את רכיבי הלייזר מתחת למושבים של האופנועים ולהשתמש בכבלי הסיבים האופטיים בשביל להעביר את אספקת התאורה לחלק הקדמי של האופנועים.

בשביל לחסוך יותר בהוצאות על המערכת, בימאהה מציעים לחבר את הפנסים ליחידת לייזר אחידה. הונדה בונה מערכת עם שני מקורות לייזר, לקרני אור גבוהות ונמוכות בנפרד, כך שפנסי הלייזר ישרתו את האופנוע רק כתאורה קדמית. בימאהה רוצים לנתב יחידת לייזר אחידה לכל הפנסים ומערכות התאורה באופנוע. סיבים אופטיים מרובים יחלקו את האור בין פנסים קדמיים לאחוריים ואפילו למנורה של לוחית הרישוי ולתאורת מסך המידע בלילה. מפסקים אופטיים יאפשרו להדליק אורות שונים בנפרד, והלייזר המרכזי יישאר פעיל כל עוד האופנוע מונע.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן