מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 212
לעמוד קודם

מערכת פליטה יושימורה

16/01/2024
זמן קריאה: 1 דק'

רוכבים וחובבי אופנועים רבים יסכימו שמנוע CP4 של ימאהה שמותקן על אופנועים חזקים יותר של היצרן היפני כגון YZF-R1 או MT-10, הוא אחד המנועים הטובים ביותר, וכך הוא גם נשמע. צלילים של מערכת הפליטה מאיימים מספיק גם בצורה הסטנדרטית שלה, אבל חברת האביזרים והכלים יושימורה (Yoshimura) מצאה דרך להפוך את הסאונד של האופנוע למרשים יותר. החברה התחשבה הן ברוכבי הכבישים והן באלו שמעדיפים לרכוב במסלולי מרוצים ללא הגבלות מהירות.

אופנוע MT-10 מקבל את שתי האופציות. שתי המערכות החדשות מתחברות למשתיק מקורי של יושימורה, AT2, שמתחבר למגן רגליים מסיבי פחמן. צורת המבנה והפעילות של מערכת הפליטה AT2 החדשה מבוססות על עיקרון שמבטל את הממיר הקטליטי של האופנוע. כמובן שעם מבנה כזה המערכת לא מאושרת לרכיבות ברחוב. לאחר שדרוג כזה, האופנוע כבר לא יענה לתקנים המקובלים של רמות הרעש והפליטות, לכן הוא מאושר לשימוש ולרכיבה על מסלולי מרוצים בלבד.

לאלה שרוצים לשמור על הזכות להתנייד ברחובות מבחינה חוקית, יושימורה מציעה סדרת רחוב (Street Series) שמורכבת ממשתיק AT2 וצינור חיבור שמתחבר ישירות לממיר הקטליטי של האופנוע. הגרסה הזאת לא רק שקטה יותר, היא גם משאירה את רמת הפליטות בטווח המותר לשימוש בכבישים רגילים.

ביושימורה אומרים, כי מערכת הפליטה החדשה מעלה את עוצמת האופנוע ל-2% מעל ההגדרות הסטנדרטיות, והמומנט עולה ב-1.7% - נתון מרשים לכל הדעות אם חושבים על אופנוע שמספק לא פחות מ-150 כ"ס באבזור סטנדרטי. מערכת הפליטה המשודרגת גם שוקלת פחות מהמערכת הסטנדרטית. היא מגיעה בחבילה עם מערכת התקנה מלאה. כל החיבורים והברגים נכללים בחבילה. אפשר לרכוש את המערכת דרך האתר הרשמי של יושימורה תמורת 899 דולרים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן