מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 212
לעמוד קודם

תיבת הילוכים מדומה לאופנועים חשמליים

22/01/2024
זמן קריאה: 1 דק'

בשנת 2018 הציגה קימקו (Kymco) את האופנוע החשמלי המתקדם שלה, סופרנקס (SuperNEX). כעבור זמן קצר הגיעה גרסה ספורטיבית יותר, רבונקס (RevoNEX). עד היום, שני הדגמים קיימים רק כתכנונים שהוצגו בתערוכות ובאירועים.

עד שהאופנועים החדשים יגיעו לכבישים, אפשר להציג פטנט חדש עם אחד האלמנטים המסקרנים יותר. מדובר במתלה ידני רגיל עם לחצן להעברת הילוכים ומשנק קלאץ' בצד השמאלי של האופנוע. כשמתבוננים בפרויקט, מסתבר שמדובר במערכת מדומה ולא משהו שיעבוד באמת על אופנועים חשמליים. השאלה ההגיונית היא למה בכלל צריך מערכת הילוכים לכלי רכיבה חשמלי, שהכול בו מופעל ומועבר במנגנן אוטומטי?

לרוב האופנועים החשמליים אין מתלה מרובה הילוכים מכיוון שמנועים חשמליים מספקים מומנט מיידי וקבוע לאורך הרכיבה. רוכבים אולי אוהבים את תחושת השליטה שהם מקבלים עם העברת הילוכים, אבל זה לא נדרש בכלי רכיבה חשמלי.

הפטנט החדש של קימקו הוא מערכת קלאץ' ומשנקים שנראים בדיוק כמו כלי הפעלה של אופנועים רגילים, אך למעשה כל מה שיש במערכת הוא הדמיה קולית וטכנית שמשלימה את חוויית הרכיבה ומקרבת אותה לזאת של אופנוע רגיל. מצד שני, ידוע שאופנועים חשמליים פועלים גם במצבי רכיבה מסוימים שמגבילים או משפרים את הפן הטכני. מערכת "החלפת הילוכים" כזאת עשויה לבוא לידי ביטוי בדיוק במקום הזה ולספק תרומה טכנולוגית אמיתית. ההילוכים הנמוכים יותר ידגישו מומנט נמוך, וקלאץ' יכול לעבוד כמעבר בין מצבי רכיבה.

כאמור, האופנועים החדשים של קימקו עדיין לא הגיעו לשלב הייצור והשיווק. הפרויקט של רבונקס וסופרנקס נמצא עדיין בשלבי הכנה. ממה שנראה גם לפי הפטנט החדש, העבודה מתקדמת בצעדי ענק.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן