מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 213
לעמוד קודם

מערכות אלקטרוניות לאופנועים קטנים

08/02/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

רוכבים כבר רגילים למערכות אלקטרוניות מתוחכמות שמיועדות לתרום לרכיבות בטוחות. טכנולוגיות רבות שכבר נהפכו לחלק שגרתי מאופנועים רבים, בהן מערכת בלימה ABS, מערכת שליטת גרירה ו-ABS לפניות שמזהה ומתריעה על זוויות פנייה. אחת החברות המובילות בתחום הטכנולוגי, בוש (Bosch), התחילה לפתח ולהציע מערכות בלימה ואבזור אלקטרוני אחר בגרסה "מופשטת", או יותר נכון - מותאמת לאופנועים קטנים וקומפקטיים, עם מנועים בנפח של עד 400 סמ"ק. המטרה המרכזית היא כמובן להנגיש מערכות מצילות חיים לכל רוכב בעולם.

חברת האופנועים ההודית TVS, שגם חברת האופנועים נורטון (Norton) נמצאת בבעלותה, השיקה אופנוע חדש המהווה דוגמה לאופנוע קומפקטי כזה. מדובר בדגם ספורטיבי ו"ערום", אפאצ'י RTR 310 (Apache RTR 310). האופנוע מגיע מאובזר עם מערכת איזון חדשה של בוש, ובכך נהפך לכלי הראשון בנפח מנוע של פחות מ-400 סמ"ק שמקבל את המערכת.

גם הדגם המחודש של KTM, דיוק 390 (Duke 390), מגיע עם יחידת מדדים אינרטיאליים (IMU) חדשה מבית בוש. היחידה האלקטרונית משלבת פונקציות בטיחותיות רבות דרך מערכת האיזון. ג'ף לירש (Geoff Liersch), מנהל יחידת פיתוח לכלים דו-גלגליים של בוש אומר, כי החברה מקדישה מאמץ רב בפיתוח והתקנה של מערכות בטיחות אלקטרוניות בכמה שיותר אופנועים מכמה סוגים - הכול בשביל למנוע תאונות ומקרי מוות על הכביש. כדבריו: "אני מכוון גבוה, ורוצה לראות את מערכות MSC שלנו על כל אופנוע בעולם. למה? כי לפי מה שיש בידינו כבר עכשיו, אנחנו יכולים למנוע עד 30% תאונות."

מערכת האיזון החדשה של בוש עובדת דרך שילוב של מערכת הבלימה ABS של אופנוע עם יחידת מדידה אינרציאלית בשביל לספק פעילות אפקטיבית וחלקה יותר של מערכות הבלמים. לדוגמה, אופנוע TVS החדש מקבל מערכת בלימה ABS של בוש, שיחידת ההפעלה הבסיסית שלה קלה וקטנה יותר ממערכות זהות אחרות. לכן היא מתאימה לאופנועים קטנים וזולים בענף. המסר הכללי של בוש לענף הוא שמעכשיו החברה הגרמנית מציעה מגוון פתרונות למערכות איזון מודולריות שמספקות שילובים של ABS ויחידות IMU.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן