מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 213
לעמוד קודם

פטנט: הונדה תשיק פלטפורמה

07/02/2024
זמן קריאה: 1 דק'

מפטנטים ומסמכים חדשים שהודלפו לרשת, אפשר להבין שהחברה היפנית הונדה (Honda) עובדת על פלטפורמה חדשה שאמורה להיות הבסיס החדש לאופנועים רבים. הפלטפורמה הטכנית החדשה תספק כלים ומערכות לאופנועי עיר ולאופנועי כביש. ככל הנראה הדגמים החדשים יקבלו עיצוב שמזכיר אופנועים קלסיים, בהתאם לטרנד המתפתח בשנים האחרונות בתחום הדו-גלגלי.

ציורים ותכנונים שפרסם אתר חדשות התעשייה הגרמני מציגים את הפירוט הטכני של האופנועים. אפשר לראות בהם מנועי 348 סמ"ק עם צילינדר אחד, דומה לזה שכבר מפעיל דגמים כגון CB350 DLX ו-CB350 RS שמשווקים כרגע רק באסיה. למנוע הספציפי הזה עוצמה של קצת פחות מ-20 כ"ס.

אפשר להסיק כי הדגמים החדשים של הונדה ייכנסו לתחום של אופנועים קומפקטיים כגון רויאל אנפילד הימליאן 450 (Royal Enfield Himalayan 450). הונדה החדש אמור לסגור את הפער הטכנולוגי שנוצר בין הדגמים של רויאל אנפילד לדגמים של חברות אחרות אחרי שהחברה ההודית השיקה הימליאן מחודש ומשודרג.

נראה כי הבסיס הטכנולוגי והפלטפורמה כולה יושפעו רבות מדגמים של רויאל אנפילד, והאופנוע העירוני החדש (סקרמבלר) יגיע כמתחרה לדגמים מקבילים של רויאל אנפילד. כלי התקשורת (מוטוראד, Motorrad) שפרסם את הפטנטים החדשים הדגיש את הדמיון בין הפרויקט החדש של הונדה לרויאל אנפילד הימליאן. חלקים רבים בהונדה העתידי מזכירים דגמים של היצרן ההודי, למשל פנס תאורה קדמי אחיד וצורה כללית של החלק האחורי של האופנוע.

אפשר להמשיך להתבסס על ההימליאן גם בהשערות טכנולוגיות. האופנוע ההודי נחשב חלש למדי במונחים של השוק האירופי. 24 כ"ס לא ממש מספיקים לרחובות ולכבישים. החברה דווקא התחשבה בדרישות של לקוחות וציידה את האופנוע בגרסה החדשה שלו במנוע 452 סמ"ק שמעלה את העוצמה לפי שניים כמעט מהנתונים הראשוניים.

איך זה משפיע על הפלטפורמה העתידית של הונדה? ככל הנראה האופנועים החדשים שיקבלו מנוע בנפח 348 סמ"ק ישווקו בעיקר ללקוח האסייתי ולאו דווקא יגיעו לאירופה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן