מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 214
לעמוד קודם

אופנוע מימן הידרוסייקל

14/02/2024
זמן קריאה: 1 דק'

אופנועים חשמליים נמצאים בשיא הפופולריות שלהם היום. יצרנים ממשיכים להרחיב את הגבולות הטכנולוגיים בשביל להגיע לכלי רכיבה הרבה יותר אפקטיביים ובעלי טעינה מהירה. אבל יש מקור אנרגיה חדשני מלבד חשמל - מימן. גם מימן מאפשר טעינה מהירה וחיסכון ניכר בפליטות מזהמות.

קיימים כמה סוגים של מנועי מימן. חלקם, כמו הפיתוחים העדכניים של ימאהה וטויוטה, משלבים מקורות מימן עם שיטת בעירה פנימית. קבוצה של מהנדסים מצ'כיה וגרמניה השיקה פרויקט חדש בשם הידרוסייקל (Hydrocycle). הם מקווים שהקונספט החדש ישנה את העתיד של הענף הדו-גלגלי כולו.

מכון פראונהופר (Fraunhofer Institute) הוא מוסד טכנולוגי שמציע את הפתרון העיקרי בשביל הפרויקט. בהודעה רשמית לתקשורת מוסבר, כי קילוגרם אחד של מימן מספיק להזין רכב סטנדרטי באנרגיה לנסיעה של כמאה קילומטרים. באשר להתאמת הטכנולוגיה לאופנועים, צריך מערכת שתמיר מימן לאנרגיה חשמלית. מערכות כאלו עלולות להיות כבדות במיוחד.

למרות הכול, המיזם הצ'כי-גרמני בטוח במטרה שלו ורוצה ליצור אב-טיפוס מוצלח שיענה על כל הסטנדרטים האירופים. האופנוע החדש אמור להיות מוכן לרכיבה עד שנת 2025. האופנוע המימני של הידרוסייקל מכוון בעיקר לרוכבים אורבניים. ככל הנראה, האופנוע העתידי מיועד בעיקר למשימות עירוניות כגון ביצוע משלוחים למרחקים קצרים, תוך התחשבות בהורדה ניכרת של רמות הפחמן הדו-חמצני ורמות הרעש ברחובות.

מכון פראונהופר מסביר כיצד שיתוף הפעולה בינו למיזם הצ'כי אמור לעבוד. הצד הצ'כי, שמורכב מהאוניברסיטה הטכנית, חברת הפיתוח רז (Rez) וסוכנות העיצוב 1to1 Design, יעבוד יחד לקראת פיתוח פלטפורמה משותפת לאופנוע החדש. הצד הגרמני של הפרויקט יתמקד במערכת ההינע ובהתאמה של מקורות מימן לפן הטכני של האופנוע. גם מנוע חשמלי שיפעיל את הכלי באחריות מכון פראונהופר ושותפיו.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן