חלק מאלטרנטור כמנוע חשמלי
לפעמים, בשביל לחסוך בעלויות ייצור, צריך להביא כמה רעיונות מקוריים לשולחן. במקרים מסוימים, חלק טכני שכבר נמצא על המדף עובר "הסבה מקצועית" ומשמש כלי טכני אחר. באחת ההשקות האחרונות של BMW בענף האופנועים התברר, כי מנוע חשמלי של הקטנוע החדש CE-02 הוא למעשה אלטרנטור שנלקח מרכבי BMW מסדרות שונות והותקן בכלי הדו-גלגלי.
המנוע החשמלי של הקטנוע יכול לספק עוצמה של 15 כ"ס ומומנט של 54 ניוטון-מטרים. כמובן שהמנועים לא חולקים מספרים סידוריים עם רכיבים של רכבי BMW, אך היצרן ואליו (Valeo), שמספק את החלקים הן לרכבים והן לקטנועים, לא משנה שום דבר במבנה הטכני של המנוע/אלטרנטור. הרעיון המקורי של BMW מלמד שפתרונות מוצלחים נמצאים לעיתים ממש מול העיניים, ולא כל חלק או רכיב מצריך תהליך תכנון וייצור מחושב.
CE-02 הוא אחד הפיתוחים החדשים של BMW בתחום הקטנועים החשמליים וכלי רכיבה עירוניים מודרניים. החברה עצמה לא ממהרת להגדיר את הקטנוע ככזה ומכנה אותו כמשהו בין קטנוע לאופנוע חשמלי ואפילו לאופניים. לקטנוע מתלה עם מזלג הפוך וגלגלים עם צמיגים עבים. הסוללה שלו נטענת מאפס למאה בתוך שלוש שעות ומספיקה ל-100 קילומטרים של רכיבה בתוך העיר.
לקטנוע שני מצבי רכיבה. במערכת הבלימה בלמים כפולים עם מערכת חירום ABS, שמחוברת רק לבלמים הקדמיים. המהירות המרבית לפי הנתונים הרשמיים שסיפק היצרן היא 100 קמ"ש.
הקטנוע יוצר מתוך מחשבה על רוכבים צעירים ומתחילים. קהל היעד של CE-02 הוא בעיקר במדינות אירופה ובצפון אמריקה.