מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 220
לעמוד קודם

סימולטור רכיבה

15/05/2024
זמן קריאה: 1 דק'

כשמשלבים טכנולוגיות חכמות בכבישים, הן עשויות לעזור להפחית את הכמויות של התאונות ורמות הסיכון לכך במידה רבה. לאחרונה קיבלה משטרת התנועה במחוזות דבון וקורנוול (Devon and Cornwall) בבריטניה סימולטור רכיבה חדש שאמור לסייע לתושבי האזור לתרגל רכיבה בטוחה.

למרות שאופנועים הם רק אחוז אחד ממשתתפי התנועה, הסטטיסטיקה מלמדת כי רבע מכמות מקרי מוות בדרכים בעקבות תאונות קשור לתאונות עם אופנועים. מתחילת השנה נהרגו 16 רוכבים בכבישים של דבון וקורנוול, ו-187 נפצעו באורח קשה. הנתונים המדאיגים גרמו למשטרת התנועה המקומית לנקוט צעדים ולהקים צוות מיוחד. בשנה שעברה עברו רוכבים קורסי הסברה ורכיבה נכונה בחסות משטרת התנועה, והדבר הביא לירידה של 56% בכמות התאונות והפציעות החמורות.

הצוותים פועלים במסגרת פרויקט אייפקס (Project Apex), שהשנה מביא את המאמץ לרמה חדשה. סיימון ג'נקינסון (Simon Jenkinson), פקח בכיר מסביר, כי הרכישה והשילוב של סימולטור הרכיבה מכוונים בעיקר לקהל רוכבים צעיר, שגילו נע בין 16 ל-24 שנים.

הסימולטור הוא הראשון מסוג זה בבריטניה. בתכנון לטווח ארוך, הפרויקט אמור להתרחב לכל המדינה. הסימולטור שפועל כרגע בדבון ובקורנוול הוא ניסיון הרצה ראשוני.

הסימולטור ממוקם בתוך ואן ומורכב מאופנוע הונדה (Honda CB500). הוואן נייד, לפיכך אפשר להביא אותו לכל מיני מקומות ולקיים את הקורסים במסגרת הפרויקט בכל מיני יעדים. בתוך הוואן לא נמצא אופנוע אמיתי כמובן המוקף במסכים אלא במכונת דמה. המכשיר פועל ומתנהג בדיוק כמו אופנוע אמיתי על הכביש.

משטרת התנועה שמפעילה את הפרויקט תבחן רוכבים צעירים באמצעות בימוי תסריטי רכיבה שמבוססים על סיטואציות אמיתיות שעשויות להתרחש בכביש. הסימולטור יכול לדמות רכיבה בכל מיני תנאי מזג אוויר. מסכים גדולים מקיפים את הרוכב ויוצרים הרגשה של השתלבות בסיטואציה. ההרגשה המציאותית מודגשת על ידי קולות, ויברציות ומראות שעובדות כמו הדבר האמיתי. תוכנית הרכיבה הממוחשבת מציעה שחזור מדויק של כ-160 ק"מ של כבישים עם תמרורי כבישים עדכניים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן