תיבת הילוכים אוטומטית מ-BMW
נראה שתיבות הילוכים אוטומטיות נעשות יותר ויותר פופולריות בקרב יצרני אופנועים בכירים. BMW מציגה טכנולוגיה מקורית למערכת סיוע אוטומטי לתיבת הילוכים, ומצטרפת במהלך זה להונדה (Honda). המערכת, בשם Automatic Shift Assist (ASA), הושקה לראשונה באירוע שהתקיים במינכן.
בתכנון הקיים, תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה תהיה זמינה לצד אופציות סטנדרטיות ואינה אמורה להחליף את תיבות ההילוכים הסטנדרטיות. המערכת החדשה אמורה להקל מאוד את חוויית הרכיבה. היא משתמשת בקלאץ' אוטומטי ובמנגנון העברת הילוכים משופר.
מערכת ASA עובדת הודות לשני אלמנטים מניעים אלקטרו-מכניים שמפעילים את הקלאץ' ומנגנון העברת ההילוכים. בזכות המבנה המחודש של המערכת, אין צורך במשנק קלאץ'. הטכנולוגיה עובדת בדומה למערכת DCT של הונדה. כל מה שהרוכב צריך לעשות הוא להזיז את האופנוע המונע בסיבוב משנק, בדומה לאופן שהדבר נעשה בקטנועים. הקלאץ' מופעל אוטומטית כשהאופנוע עוצר. יחידת הבקרה מקבלת את פעולת הרוכב כקריאה להחלפת הילוך דרך חיישנים. כל המידע שהאופנוע מקבל מהפעילות הפיזית מועבר ליחידות הבקרה שמפעילות את הקלאץ' בהתאם לסביבת הרכיבה.
המערכת פועלת בשני מצבים: M ו-D. במצב M (מכני), הרוכב עדיין מפעיל את משנק ההילוכים ומחליט מתי להעלות או להוריד הילוך. מצב D (אוטומט) מפעיל את תיבת ההילוכים באופן עצמאי. אחד היתרונות של המערכת החדשה הוא הורדה של אפקט ה"טלטלה" במעבר הילוכים (shift shock). כך הרכיבות ייהפכו לבטוחות יותר עם פחות תנועות על הכביש. יתרה מזו, מערכת העברת ההילוכים החדשה מפחיתה את הסיכון לפגיעות של קסדות הרוכב והנוסע המורכב מאחוריו על האופנוע בשל אינרציה אחרי הדחיפה המתרחשת אחרי העברת הילוך.
נכון לעכשיו, BMW לא מפרטת אילו אופנועים של החברה יקבלו את המערכת החדשה, אבל לפי השערות בתקשורת, הדגמים הפוטנציאליים של אופנועי כביש עם נפח מנוע גדול.