BMW משיקה אופנוע בקונספט חדש
מחלקת האופנועים של BMW ידועה בהרגל שלה להתקין על הדגמים מנועים מסיביים שממוקמים בתוך השלדה לאורך, כשהצילינדרים הגדולים "מבצבצים" מכל צד. לזכותה של BMW ייאמר, כי השיטה עדיין עובדת, ואופנועי כביש של החברה הגרמנית ממשיכים להיות פופולריים מאוד בקרב חובבי אופנועים ורוכבים.
לאחרונה השיקה BMW דגם משופר נוסף של אופנוע R20. הפעם החליטה החברה לא לחסוך במקום או בעוצמת המנוע, והכניסה את המנוע הכי גדול שלה לתוך אופנוע כביש קומפקטי. דגמים כגון R20 משווקים בעולם האופנועים עם הכינוי קפה רייסר (café racer). במקור אלה היו אופנועי עיר ששודרגו ושונו על ידי הרוכבים לטובת השתתפות במרוצים עירוניים, בדרך כלל בלתי חוקיים. עם הזמן נהפך הכינוי להגדרה של אופנועי כביש קומפקטיים במראה ובמבנה הטכני שמקרב אותם לענף הספורטיבי.
מנכ"ל מחלקת האופנועים ב-BMW, מרקוס פלאש Markus Flasch)) מסביר, כי הקונספט החדש הוא לא פחות מיצירת אומנות מכנית. מנוע ביג בוקסר הגדול (Big Boxer) נמצא במרכז האופנוע מכל הבחינות - הן טכנית והן ויזואלית. המנוע שמספק 2,000 סמ"ק נבנה עם מערכת קירור אווירית ושני צילינדרים. כמה מהחלקים הטכניים של המנוע תוכננו ויוצרו מחדש בעבור האופנוע המיוחד. מערכת קירור לשמן וכיסוי לרצועת הנעה יוצרו בשביל למקם את צינורות השמן באופן מוסתר חלקית, להשגת מראה נקי יותר של האופנוע.
השלדה המחודשת של האופנוע מורכבת מצינורות פלדה בשילוב כרום ומוליבדן. לאופנוע זרוע אחורית מחוזקת כפולה. ב-BMW מבטיחים שכל השינויים הטכניים והפיזיים נעשו בשביל לאזן את המומנט שמגיע מהמנוע. מתלה בתכנון וייצור של אולינס (Ohlins) מחזיק את האופנוע המסיבי. בלמי דיסקים כפולים (שש בוכנות מלפנים, ארבע מאחור) עוזרים להשתלט על האופנוע העוצמתי בכביש.
אלכסנדר באקן (Alexander Buckan), ראש מחלקת העיצוב של אופנועי BMW, סבור כי הדגם הנועז משדר את הדנ"א הטכני של BMW כמו כל כלי רכיבה אחר של החברה. "האופנוע משלב אלמנטים טכניים מודרניים עם עיצוב של אופנוע כביש פתוח קלסי. אסתטיקה מינימליסטית עם ממדים מסיביים הופכים אותו לדגם שאי אפשר להתבלבל בינו לבין משהו אחר."
כאמור, אופנוע R20 הוא רק פרויקט עתידני שלאו דווקא ייהפך לאופנוע אמיתי.