חיישני רעש של KTM
רשויות דרכים במדינות רבות מתחילות להתחשב ברמות הרעש שמפיצים רכבים ואופנועים. חלקן אף מטילות איסורים חדשים או מגדירות תקנים מיוחדים. אחת השיטות למדידת רמות הרעש היא מצלמות כביש שקולטות קולות סביבתיים ויכולות להקליט את כלי הרכב העוברים. מצלמות כלו מיועדות לתפוס לא רק את מי שנוהג או רוכב באופן מופרע אלא גם את מי שמרעיש יתר על המידה.
האכיפה מובנת כשמדובר באופנועים משדרגים עם מערכות פליטה גדולות או אביזרים לא חוקיים אחרים. אך מקרים מסוימים בתקופה האחרונה מלמדים, כי אופנועים בעלי אבזור סטנדרטי, בדיוק כפי שירדו מפסי הייצור של מפעל, עשויים לעבור על "חוק הרעש".
יצרן האופנועים האוסטרי KTM הוא הראשון כנראה שהחליט להרים את הכפפה ולנסות להגיע לפתרון טכני מספק. ב-KTM זיהו את המכשול שבין רוכבי אופנועים לרשויות מקומיות ולמדינות שמתעסקות במדידות של רמות רעש בכבישים. הפתרון שלו פוגש את בעיית הגבלות הרעש באופן דומה להגבלות מהירות. הטכנולוגיה החדשה תאפשר לרוכבים לנטר את כמות הרעש שהאופנוע מייצר באופן עצמאי במקום לשים מנגנונים מגבילים.
אשר למהירות, כולם יודעים שבשביל להבין כמה מהר הרכב נוסע או רוכב, מספיק להסתכל על מד המהירות. כפתרון טכנולוגי דומה, KTM מציעה לצייד אופנועים במערכות שאפשר להגדיר כ"מדי רעש". כשהאופנוע מגיע לרמת רעש מופרזת, המד יעדכן את הרוכב ויאותת לו להוריד את הרגל (או במקרה הזה, את כף היד) מהגז.
עוצמת האופנוע תנוטר על ידי חיישנים מיוחדים בשילוב מיקרופונים ספציפיים. המיקרופונים יותקנו במיקום אסטרטגי בקרבת המנוע ומערכת הפליטה. המערכת תתאים את הגדרות הרעש לרמות שמזוהות על ידי חיישני כביש ומצלמות הרעש כמותרות. ברגע שמד הרעש יתריע בפני הרוכב כי האופנוע רועש מדי, הוא יוכל להוריד הילוך או להאט.