אופנוע במוו R1300GS
BMW, אחת מיצרניות הרכב וכלי רכיבה דו-גלגליים מהגדולות בעולם, משיקה גרסה חדשה לאופנוע השטח R1300GS. החברה מציעה את האופנוע כגרסת Adventure גדולה. כריסטוף לישקה (Christoph Lischka), ראש אגף הפיתוח של מחלקת האופנועים ב-BMW, מתאר את האופנוע החדש ככזה שמספק נוחות רכיבה, תכונות ארגונומיות בולטות והגנה מרוחות ומתנאי מזג אוויר ברמה שטרם נראתה באופנועים של החברה. "R1300 GS Adventure החדש מציב רף חדש לאופנועי שטח גדולים", אמר.
לאורך השנים עזר המנוע העוצמתי עם שני צילינדרים לאופנועי שטח של BMW לחצות את חולות הסהרה ולטפס על הרי ההימלאיה. אין דגם אופנוע אחר שמזוהה ככה עם מסעות למרחקים ארוכים. בשביל לשמר את האיכות הטכנית ולהבטיח כי אופנועי השטח של BMW יישארו בצמרת של הענף שנים ארוכות, החברה שדרגה את החלק הטכני של האופנוע. המנוע, המתלה ומערכת ההינע יוצרו מחדש.
המנוע, בנפח 1,300 סמ"ק, מספק 145 כ"ס ומומנט מרבי של 149 ניוטון-מטרים. נתונים אלו הופכים את המנוע המחודש לאחד החזקים בתחום ולמנוע הכי חזק לאופנועי שטח שאי פעם תוכנן ויוצר על ידי BMW. לאופנוע שלדת ברזל שמשלבת חלקי אלומיניום עם חלקים שמיוצרים מדפי מתכת גמישים. מערכת המתלה עובדת בטכנולוגיית התאמה דינמית (DSA), המתאימה את פעילות המתלה, כולל יחס דמפינג ופעילות הקפיצים, לתנאי הרכיבה. ההתאמה האוטומטית תלויה במצב הרכיבה הנבחר. מערכת DSA מבטיחה חוויית רכיבה בטוחה ומהנה יותר.
לאופנוע ארבעה מצבי רכיבה. הבולט בהם הוא רכיבת שטח אנדורו (Enduro). ההגדרה הזאת נוספה למגוון אופציות הרכיבה של BMW R1300 לראשונה. מערכות טכניות נוספות הן תמיכה אוטומטית בהעברת הילוכים (ASA) שמאפשרת להפעיל את הקלאץ' באופן עצמאי מלא. מערכת התאורה שמורכבת מפנסי ראש לד חדשים ופנסים משניים, גם מלפנים, מבטיחה בטיחות רכיבה ונראות על הכביש בכל תנאי.
האופנוע מיועד בעיקר לרכיבות שטח ארוכות ומאתגרות. BMW מתחשבת ברוכבים שייצאו למסעות של מאות קילומטרים ומוסיפה לאופנוע החדש שני תאי מטען מאלומיניום וחיבור USB לטעינת מכשירים ניידים. לתאי המטען נפח כולל של 73 ליטרים (תא המטען השמאלי 37 ליטרים, התא הימני 36.5 ליטרים) הסיבולת של תאי המטען היא שמונה קילוגרמים. מכל הדלק של אופנוע BMW החדש יכיל עד 30 ליטרים של דלק.
אופנוע R1300GS Adventure יהיה זמין בשלוש אופציות לבחירה. לגרסת טריפל בלק (Triple Black) גימור שחור אלגנטי. גרסת GS Trophy יוצרה כמחווה לסדרת מרוצי השטח המקורית של BMW. האופנוע משחזר את העיצוב הצבעוני של קבוצת המרוצים המקורית של BMW. אופציית 719 קרקורום (Option 719 Karakorum), שנקראה כך על שם רכס ההרים הגדול באסיה, בולטת בצבע ירוק מקורי.
האופנוע החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2025.