מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 224
לעמוד קודם

איך מייצרים חליפות רכיבה?

17/07/2024
זמן קריאה: 02 דק'

כשרוכבים בוחרים את החליפה הבאה שלהם מהקולבים בחנות המקומית או מדפדפים בתמונות באתרי אינטרנט ובפלטפורמות מסחריות, הם לא בהכרח חושבים איך פרטי לבוש המועדפים עליהם הגיעו בכלל למקומות המכירה האלו. הכוונה לשלבים הראשוניים של תכנון וייצור, הרבה לפני שהבגדים המוכנים מגיעים למכלים של ספינות לוגיסטיות או לחדרי מחסנים.

ברור שלפני שכל אביזר מגיע לצורתו הסופית והנכונה, הוא צריך לעבר תהליך מוקפד של ייצור. קחו לדוגמה את חברת ספאדה (Spada), אחת המובילות בתחום האביזרים לרוכבי אופנועים. ג'יימס קנט (James Kent), המעצב הראשי וראש מחלקת פיתוח מוצר בספאדה, מסביר שהעבודה על כל פריט בנפרד מורכבת מתהליך רב-שלבי של סרטוטים, ציורים, פרויקטים ראשוניים והרבה טיסות בין בריטניה לפקיסטן, שבה נמצא המפעל המרכזי של החברה. כמו בהרבה תהליכים טכניים, ההתחלה פחות מסקרנת. "הכול מתחיל בתכנון פשוט בתוך קובץ PDF רגיל", מסביר קנט.

תכנון ראשוני של אביזרים מתחיל הרבה לפני שהם יוצאים לשוק. דוגמאות ראשונות של מעילים, מכנסי רכיבה וחליפות מחוזקות שאמורות לצאת בשנה הבאה, הופיעו כבר בסוף שנת 2023. בשלבי עבודה ראשוניים, הצוות מגדיר טווח מחירים אפשרי לפריט הלבוש, וממשיך מנקודת ההנחה הזאת. הדוגמה הפיזית הראשונית מבוססת על אותו קובץ PDF וירטואלי. היצרן לוקח את הפרויקט הראשוני עם המדדים המפורטים ומייצר את הגרסה הפיזית בהתאם להערות ולהגדרות של צוות העיצוב והתכנון. השלב הבא מורכב ממבחנים ובדיקות לשכבות הגנה ובדים מחוזקים. בסופו של דבר לאביזר יש תפקיד של הגנה אישית, זה לא סתם מכנסיים או חולצה אופנתית.

התקשורת בין המותג למפעל היוצר חשובה מאוד לתהליכים נכונים ומהירים, בוודאי כשהמפעלים נמצאים בקצה השני של העולם (וזה לא המכשול היחיד בדרך). פעמים צריך לעלות על מטוס ולהגיע לפקיסטן או להודו בשביל לדבר עם צוותי הייצור פנים אל פנים. למרות שהדבר נשמע כמו שלב מסובך ולא הכרחי, ג'יימס קנט טוען שזה דווקא מאיץ תהליכים ומונע אי הבנות ברגעים קריטיים.

השלב החשוב ביותר בייצור ובתכנון, לפני שהאביזר בצורתו המוכנה והאופטימלית מגיע לפסי הייצור, הוא קבלת אישורים בטיחותיים ובדיקות הכרחיות שהאביזר עונה לכל הדרישות והתקנים הרלוונטיים. כל פריט לבוש אקטיבי לרוכבים צריך לקבל אישור לפי קטגוריה CE. הקטגוריה מאשרת כי המוצר מיוצר לפי התקנים הבריאותיים והבטיחותיים. ברוב המקרים, הייצור וההרכבה של האביזר תלויים באספקה ממגוון רחב של ספקים. שלב זה נתון לעיכובים לוגיסטיים, במיוחד כשנתיבים עיקריים כגון תעלת סואץ או תעלת פנמה מושפעים מעומסים כבדים או מסביבה ביטחונית שאינה יציבה.

במקרה הספציפי של חברת ספאדה, המוצרים המוכנים שמגיעים למשרד הראשי שלה במחוז המידלנדס (Midlands) עוברים תהליך של אריזה, סימון ונשלחים לספקים הרלוונטיים. משם הבגדים החדשים מוצאים את דרכם אל מדפי החנויות, ומשם לארונות הבגדים.

מעתה כל פעם שתלבשו מעיל רכיבה או חליפה, זכרו איזו דרך ארוכה הם עברו בשביל להגן עליכם בכבישים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן