ברמבו משקיעה במערכות ניידות מחוברת
טכנולוגיות משתלבות בפתרונות בטיחות על הכביש, והשפעת הטכנולוגיות החדשות על התחום ניכרת יותר מאי פעם. הכול התחיל בכלים סטנדרטיים למדי כגון מערכות בלימת חירום ABS ומערכות בקרת גרירה. אפליקציות ומערכות סיוע לנהגים ורוכבים (ADAS) ופתרונות ניידות מחוברת נעשים דבר שבשגרה. רוב המכוניות ואופנועים מסוימים מגיעים עם מערכות סיוע כלשהן.
הכיוון שאליו מתקדמת הטכנולוגיה בשנים האחרונות היא התפתחות של ניידות מחוברת (connected mobility). זו מאפשרת לרכב או לאופנוע לתקשר על הכביש עם משתתפי תנועה אחרים. מערכות אלו משולבות במערכת הנהיגה האוטונומית של הרכב. המערכות עשויות להאיץ, להאט ואפילו לכוון את הרכב על הכביש באופן אוטונומי, בהתאם למצב בכביש. במובן מסוים, זו מערכת שיוט חכמה יותר.
חברת ברמבו (Brembo), שמספקת מערכות טכניות ובעיקר בלמים ורכיבים אחרים לכלי רכיבה, הודיעה על רכישת מניות של מיזם ספוק סייפטי (Spoke Safety) שבסיסו בארצות הברית. המיזם מתמקד בפתרונות טכנולוגיים בתחום ניידות מחוברת. ספוק משנה את הדרך שבה רוכבים ונהגים תופסים את עניין הבטיחות בדרכים ומספק מערכת IOT (אינטרנט של הדברים) ראשונה מסוגה ל"משתתפי תנועה פגיעים". המיזם יודע לבנות מערכת חדשנית שתגרום למכוניות ולאופנועים "לתקשר" עם הסביבה שלהם על הכביש.
דניאל סקילאצ'י (Daniele Schillaci), מנכ"ל ברמבו מסביר, כי מערכות הבלימה של החברה יוכלו לתקשר עם הסביבה שלהן על כביש. "החזון שלנו לעתיד הקרוב הוא לאפשר למערכות בלימה להיות משתתפות פעילות של התנועה. הבלמים יוכלו "לדבר" לא רק עם רכב או אופנוע שעליהם הם מותקנים אלא עם תשתיות שלמות בסביבה, כולל רכבים אחרים ורשתות תקשורת."
ברמבו וספוק סייפטי כבר עובדים על פרויקט משותף המתמקד בחומרת מחשבים מתקדמת ובכלים לבינה מלאכותית.
צילום: ברמבו