מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 225
לעמוד קודם

גרסה סינית להונדה קאב

30/07/2024
זמן קריאה: 1 דק'

כמעט כולם אוהבים את הונדה קאב (Honda Cub), על כל גווניו. האופנוע העירוני הקומפקטי נהפך לכלי נרכיבה הנמכר בעולם. בכל מפגש של חובבי אופנועים, דגם קאב עולה בשיחה. למעשה, הונדה קאב הוא אופנוע אהוב ופופולרי כל כך, שכבר מזמן נהפך להשראה טכנולוגית ליצרנים אחרים, שחלקם אינו חושש להעתיק. מצד אחד, דגמים כגון ימאהה PG-1 מיוצרים בהשראת קאב, ומצד שני יש מותגים שמעתיקים את האופנוע אחד לאחד.

קחו לדוגמה את מותג האופנועים הסיני לטן (Leten). דגם חדש של החברה, אדוונצ'ר קאב LT190 (Adventure Cub LT190), אפילו לא מנסה להסתיר את השורשים היפניים שלו. להיפך. היצרן הסיני הצליח לשדרג את האופנוע בפן הטכני.

לאופנוע מנוע 188 סמ"ק עם מערכת קירור נוזלית ומערכת הזרקת דלק. מנוע גל זיזים (DOHC) מוציא 20 כ"ס - כפול מהונדה קאב המקורי. לטן זרקה פנימה לא מעט אבזור טכני שהרוכבים רגילים אליו מאופנועים גדולים יותר. למשל, לאדוונצ'ר קאב מערכת בקרת גרירה, מערכת בלימת ABS דו-ערוצית ואפילו מסך מידע גדול עם אופציית התחברות לסמארטפונים ולמכשירים סלולריים אחרים.

למרות הכול, נראה שוותיקי התחום לא ממש מתלהבים מהדגם החדש של לטן. לטענת הרוכבים, החברה הסינית פספסה לגמרי את הנקודה. הרי לא אוהבים את הונדה קאב בזכות האבזור הטכני שלו. אף אחד לא באמת חושב שהאופנוע הקומפקטי הוא נס טכנולוגי. הונדה קאב - בגרסה המקורית שלו או בהעתקים מחברות אחרות - אינו מתוכנן כאופנוע שמכוון לביצועים טכניים מרשימים. המבנה הטכני של הונדה קאב המקורי לא אמור להיות מסובך יותר ממזגן ביתי ממוצע. זה בדיוק מה שאנשים אוהבים באופנוע, הפשטות שלו.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן