מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 225
לעמוד קודם

הונדה גרום חדש

31/07/2024
זמן קריאה: 1 דק'

הונדה משיקה גרסה מחודשת לאופנוע העירוני הקומפקטי הפופולרי שלה, גרום (Grom 125). במרוצת השנים נהפך גרום לאחד האופנועים הנפוצים בכבישים האירופים. בגרום החדש, עיצוב ספורטיבי שמחליף את הקווים הקלסיים ה"רגועים" יותר תופס את העין. השינויים הוויזואליים כוללים גם כיסוי חד יותר למכל הדלק וחלקים שטוחים בצדדים שמשאירים מקום לרגלי הרוכב ש"יחבקו" את האופנוע.

יש חלקים ורכיבים רבים שגרום החדש ירש מהאופנוע הקודם. הפרופורציות הקומפקטיות של האופנוע נשארו כשהיו, ויחד עם מערכת התאורה הקדמית לד ויחידת הישיבה, יעלו את התהייה אם זה באמת הגרום החדש בכביש או שמדובר בדגם הישן.

מבחינה מכנית, שום דבר לא השתנה. לאופנוע מנוע עם צילינדר אחד ונפח 125 סמ"ק. המנוע מספק 10.0 כ"ס ומומנט של 10.43 ניוטון מטרים. יש שיגידו שהאופנוע חלש יחסית גם במונחים של אופנוע עירוני שמותר לרכיבה עם רישיון התחלתי A1, אבל העוצמה הטכנית של האופנוע מוגבלת למדי במשקל הפעיל שלו. המנוע אמור להפעיל כלי רכב שמשקלו קצת יותר מ-100 ק"ג, לפיכך ביחס של משקל-עוצמה, האופנוע המחודש של הונדה לא צריך מנוע עוצמתי במיוחד.

השאסי של האופנוע מבוסס על גלגל 12 אינץ', מזלג הפוך קדמי עבה (31 מ"מ) מלפנים ובלם זעזועים אחיד מאחור. מערכת הבלימה מבוססת על בלמי דיסקים כפולים בהיקף 220 מ"מ מלפנים ו-190 מ"מ מאחור. האופנוע יהיה זמין עם שתי חבילות אביזרים לבחירת הלקוח. בחבילת קומפורט (Comfort Pack) מגנים לכפות הידיים ושמשה קדמית מושחרת, וחבילת טיול (Travel Pack) מוסיפה לאופנוע תיקי מטען בנפח שבין 15 ל-22 ליטרים. הונדה משאירה אופציה לרכישת האביזרים בנפרד.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן