חמשת אופנועים הקלים בעולם
לנתוני המשקל של אופנועים יש תפקיד חשוב. כל יצרן אופנועים שואף ליצור דגם כמה שיותר קל וזריז, במיוחד אם האופנוע ספורטיבי וצריך להיות קל כדי להתקרב להצלחה הבאה על המסלול או בכביש. לא סתם פיירבלייד (Fireblade) של הונדה נחשב דגם ספורטיבי מהפכני, ודווקא בזכות המשקל שלו. גם כשמדברים על אופנועים לרוכבים מתחילים, כדאי להפנות את תשומת הלב לדגמים קלים, כאלו שקל יותר להשתלט עליהם על הכביש. להלן נזכיר כמה אופנועים קלים ביותר שאפשר לרכוש היום.
הראשון ברשימה והכבד ביותר הוא דגם פופולרי של חברה פופולרית, קוואסקי Z400. אופנוע הכביש המודרני הוצג בגרסתו החדשה לפני כשנה עם מנוע 300 סמ"ק שמייצר עוצמה של 44 כ"ס. לאופנוע מראה ואבזור טכני חכם, והוא שוקל 167 קילוגרמים.
מעליו ברשימה - אופנוע BMW G310R. הנוכחות של האופנוע עם צילינדר יחיד, ועוד דגם של BMW שלמעשה בנוי בהודו, עשויה להפתיע חובבי אופנועים מודרניים. המנוע מספק 30 כ"ס, לפיכך זה לא ה-BMW הכי מהיר, אבל הוא בוודאות הדגם הכי קל. הוא שוקל רק 164 קילוגרמים.
במקום השלישי - האופנוע הראשון של דוקאטי עם מנוע צילינדר אחד בשלושים השנים האחרונות: דוקאטי הייפרמוטארד 698 מונו (Hypermotard 698 Mono). קיומו של מנוע קטן עם צילינדר אחד מסביר את המשקל שלו. במצב של אבזור ותדלוק מלא הוא מגיע ל-160 ק"ג. זאת הסיבה שהאופנוע הקומפקטי של דוקאטי כל כך זריז בכבישים. המנוע המקורי מפיק 87.5 כ"ס, נתון מרשים לכל הדעות.
הונדה (Honda) נכנסת למקום הרביעי ברשימה עם אופנוע השטח CRF300. האופנוע זמין בשתי אופציות, כשהקלה והוורסטילית מהן היא ראלי (300 Rally) עם מנוע 300 סמ"ק וצילינדר יחיד. שני הדגמים הושקו עם נפח 250 סמ"ק, אך עד שהאופנועים הגיעו לשלב הייצור הראשוני, הונדה מצאה דרך להגדיל את הנפח. המשקל הנקי של CRF הוא 153 ק"ג.
גם האופנוע המנצח בדירוג הוא של הונדה - דגם כביש הזריז CB300R. זה אופנוע ה"מיינסטרים" הכי קל שתמצאו היום, ומן הסתם זה האופנוע הכי חמוד. אופנוע CB300R נחשב לאחד הזולים והנגישים של חברת הענק היפנית. הוא מהנה מאוד לרכיבה, והכי חשוב - שוקל רק 143 קילוגרמים.
Kawasaki Z400
BMW G310R
ducati Hypermotard 698 Mono
honda 300 Rally
honda CB300R