הונדה תספק רכיבים לימאהה
הונדה (Honda) וימאהה (Yamaha) פרסמו הודעות רשמיות לתקשורת בו-בזמן. בהודעות נמסר כי הונדה תתחיל לספק ציוד, רכיבים ופלטפורמות דו-גלגליות מקוריות לימאהה, עם דגש בפלטפורמות חשמליות. הונדה כבר מייצרת קטנועים קומפקטיים עירוניים בשם EM1e ובנלי (Benly e).
לפי הדירוג המקובל לכלי רכיבה ביפן, הקטנועים מוגדרים כאופנועי "סוג 1" (Class 1), הכולל כלי רכיבה חשמליים עירוניים. "סוג 1" מגדיר קטנועים ואופנועים קומפקטיים עם מנועים חשמליים קטנים, שווי ערך לקטנועי דלק עם מנועים בנפח של 50 סמ"ק. בגרסה החשמלית, קטנועים כאלו מספקים עד 0.60 קילוואט של עוצמה.
החדשות הן התפתחות בנושא של ייחוד טכנולוגי של יצרנים יפניים גדולים. עוד ב-2017 הקימה "הרביעייה הגדולה" - הונדה, ימאהה, סוזוקי וקוואסקי - גוף משותף שעובד על פיתוח וייצור של סוללות מתחלפות ונשלפות לאופנועים חשמליים (Swappable Battery Consortium for Electric Motorcycles). הקבוצה שהוקמה על ידי היצרנים אמורה לסייע להם תוך שילוב מאמצים לפתח סוג אחיד של סוללה לכלי רכיבה חשמליים.
כאמור, פלטפורמות חשמליות וטכנולוגיות חדשות שהונדה תספק לימאהה הן כבר בסיס לכמה דגמים שלה. קטנוע EM1 הושק בחודש מאי האחרון. יש לו עוצמה מרבית של 2.2 כ"ס ומשקלו 95 ק"ג כולל סוללה. טווח הרכיבה של הקטנוע מוגדר ל-50 ק"מ, והסוללה נטענת במלואה תוך שש שעות.
הקטנוע השני שמבוסס על אותה פלטפורמה חשמלית, בנלי, קיים כבר כמה שנים (הושק ב-2019). יש לו טווח רכיבה של כמעט 100 ק"מ. זמן הטעינה המשוער - ארבע שעות. המנוע החשמלי של בנלי מספק 3.6 כ"ס. הקטנוע שוקל 125 קילוגרמים באבזור מלא.
בהודעה לתקשורת לא נחשף מתי כלי הרכיבה המשותפים הראשונים אמורים להגיע לשוק. עם זאת נאמר, כי שני הענקים של תעשיית האופנועים היפנית יעבדו יחד על מגוון רחב של פרויקטים.