אופנוע כביש מאט
חובבי אופנועי כביש קומפקטיים ואופנועי עיר מקוריים בוודאי מכירים את מותג מאט (Mutt) כאחד הבולטים בתחום. לאחרונה השיק המותג דגם כביש חדש, סטראבייג (Stravaig). האופנוע החדש נראה שונה במקצת משלל הדגמים של מאט. עד היום הורכב ההיצע של המותג בעיקר מאופנועים עם מנועים בנפחים של 125 עד 250 סמ"ק. לעומת זאת לסטראבייג מנוע גדול יחסית, בנפח 401 סמ"ק.
מנוע גל זיזים (DOHC) עם שני צילינדרים הוא מנוע עוצמתי למדי ו"בועט", שמספק 36 כ"ס ומומנט של 31 ניוטון מטרים. המנוע ניזון ממכל דלק בנפח 19 ליטרים. למרות שהיצרן לא מספק מספרים שקשורים לתצרוכת דלק, ממה שכבר ידוע אפשר לשער כי מכל הדלק יספיק לעד 300 ק"מ של רכיבה בין תדלוקים.
לאופנוע שאסי עם שלדה צינורית. למתלים מזלג קדמי הפוך ובלם זעזועים אחיד מאחור. לאופנוע מערכת בלימה עם בלמי דיסק משני הצדדים. המשקל הנקי של סטראבייג החדש עם כל האבזור הרלוונטי מגיע ל-215 ק"ג. האופנוע יכול לשאת עד 180 קילוגרמים - שני רוכבים ומטענים. נגיעה ויזואלית וטכנית חשובה נוספת היא שהאופנוע מגיע ישירות מהספק עם מטעני צד מקוריים ומוטות הגנה (crash bars) שמותקנים מסביב למנוע.
אם יש תחום שבו אופנוע מאט החדש באמת שונה מאופנועי הכביש הקומפקטיים הזמינים היום בשוק, זה תחום האבזור הטכנולוגי. במאט טוענים, כי מסך מידע באופנוע מתחבר לכמה מערכות חשובות כגון ניווט ומערכת ניטור לחץ בצמיגים. שתיהן אינן דבר מובן מאליו באופנועי כביש קומפקטיים. הוורסטיליות הטכנית והאינטראקטיבית היא בדיוק מה שמבדיל את מאט החדש משאר האופנועים המקבילים בשוק.
סטראבייג הוא למעשה הניסיון הראשון של מאט להיכנס לתחום אופנועי הכביש הקומפקטיים. האופנוע משווק כמתחרה ראוי לדגמים כמו הונדה NX500 או KTM 390.