אופנוע עיר קומפקטי של קימקו
נראה שחברת קימקו (Kymco) מצאה דרך לשלב ורסטיליות של אופנוע שטח עם פרקטיות של קטנוע/אופנוע עיר קומפקטי בכלי רכיבה אחד. אופנוע העיר החדש של החברה, CVR-5, נראה כמו תוצאה של הרעיון הנועז. כבר מוכרים אופנועים וקטנועים עירוניים גדולים של יצרנים בולטים (לדוגמה, Honda X-ADV). מכיוון שהמושג "קטנוע שטח" אינו קיים בטרמינולוגיה הדו-גלגלית, בואו נגדיר את קימקו החדש כאופנוע עיר. בכל זאת, הוא קצת יותר מקטנוע סטנדרטי, בכל המובנים.
מה מציע לנו הקימקו החדש?
נתחיל בסגנון הוויזואלי הכללי של האופנוע. בחלק הקדמי הוא קיבל עיצוב גוף מרובה זוויות חדות ומעטפת רחבה. אם מסתכלים על האופנוע מלפנים, הוא דווקא מזכיר מאוד אופנועי שטח, וקווים מסוימים נראים קצת כמו דגמים מסוימים של הוסקוורנה (Husqvarna). אבל כשמסתכלים על האופנוע החדש מהצד, ברור כי זה לא אופנוע שטח. באותה נשימה, אי אפשר לקטלג את הרכב הדו-גלגלי כקטנוע.
האופנוע החדש נראה כדגם מקורי ובולט מאוד, שאין לו מקבילים. האופנוע יתאים למישהו שלא יודע בדיוק מה הוא רוצה לקבל. כדאי לדייק: לא מדברים על רוכבים מתחילים או מבולבלים שעדיין לא התרגלו לשני גלגלים ולא הבינו מה נוח וטוב להם. הכוונה למישהו שמחפש אופנוע עיר, קל ונוח לרכיבה יומיומית, בעל מספיק מרחק מהקרקע (קלירנס) ליציאות ספונטניות למסלולי שטח.
נכון לעכשיו, קימקו פרסמה רק נתונים טכניים מעטים. לאופנוע מנוע 427 סמ"ק עם צילינדר אחד. קימקו אמורה להשיק את האופנוע החדש בתערוכה הבינלאומית EICMA לקראת סוף השנה, לפיכך נותר לנו רק לחכות.