מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 229
לעמוד קודם

סוללות טעינה מהירה לאופנועים

17/09/2024
זמן קריאה: 1 דק'

בשנים האחרונות כלי רכיבה חשמליים מתפתחים בצעדי ענק. יותר אנשים בכל העולם עוברים לאופניים ולאופנועים חשמליים. הפופולריות של כלי הרכיבה החשמליים היא גם הגורם המרכזי לתופעה שנקראת "חרדת הטעינה". בכל מקום אפשר למצוא נקודות או תחנות טעינה לרכבים חשמליים. היום, אחת המטרות העיקריות של תעשיית הסוללות והמצברים היא ליצור ולספק סוללה עוצמתית, שעומדת בקצב גבוה של טעינות חוזרות ונטענת מהר מאוד. אפשר למצוא סוללות לאופנועים שנטענות במלואן בתוך 15 דקות בלבד.

החברות הסיניות CATL ו-BYD מייצרות סוללות חשמליות והן מהגדולות בעולם. לאחרונה השיקו שתי החברות סוללות מהירות חדשות, שלטענתן מגיעות לטעינה מלאה תוך 10 דקות בלבד.

כבר שמענו על אופציות כאלה עם סוללות ומצברים אחרים, שמגיעים ל-80% בעשר דקות, אבל נקודת השיווק העיקרית של BYD היא שהסוללה החדשה נטענת ל-100% באותו פרק זמן. CATL מבטיחה להשיק סוללות חדשניות עד סוף השנה. סוללות BYD בלייד (Blade) אמורות להגיע לשוק בחלק השני של השנה. כלומר BYD רומזת, כי הסוללות החדשות שלה יושקו ממש בקרוב.

הסוללות המהירות מעניינות מאוד, לפחות על הנייר. בחיים אמיתיים, סוללות כאלו יהיו תלויות באיכות וביכולת הטכנית של מטענים מהירים. מבחינה טכנית, בשביל להטעין סוללה חשמלית ב-10 דקות דרוש מטען מהיר מאוד. מטענים כאלו אמורים לספק יותר מ-650 קילוואט חשמל בשביל להגיע לתוצאה הרצויה. מכאן עולה שאלה הגיונית: איפה בכלל אפשר להשיג מטען מהיר כל כך?

המטענים החדשים והמהירים ביותר של חברת טסלה (Tesla), שזמינים בארצות הברית, מציעים עד 250 קילוואט בלבד. הנתון מרשים למדי, אבל מטען כזה לא מספיק אפילו לחצי ממה שהסוללות הסיניות המהירות החדשות דורשות. בסין עצמה, רוב המטענים הציבוריים ותחנות הטעינה מספקים עד 120 קילוואט בלבד. מסתמן כי פרק הזמן המציאותי לטעינת סוללות כאלו, עם התשתיות שזמינות היום, הוא בסביבות חצי שעה.

המדע לא משקר. אכן אפשר להטעין סוללות של אופנועים ורכבים מהרה מאוד. רק שהטכנולוגיות המודרניות לא ממש מאפשרות את זה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן