למורבידלי קטנוע חדש
יש אומרים שקטנועים הם הענף הכי משעמם של התעשייה הדו-גלגלית. הרי קטנועים מבוססים אך ורק על שני עקרונות פשוטים מאוד: נוחות ושימושיות. הרוב המוחלט של קטנועים פשוט דומים זה לזה, ולכן יצרנים מייצרים כל מיני פתרונות טכניים וויזואליים בשביל להשאיר חותם מקורי בענף. בדרך כלל הפתרון הוא ליצור קטנוע במראה קלסי עם כמה טיפות של רטרו במובן הוויזואלי.
בשנים האחרונות ראינו לא מעט קטנועי רטרו. היצרנים ממשיכים לספק דגמים דו-גלגליים קומפקטיים בתקווה לעלייה במכירות מתוך תחושות נוסטלגיות.
גם מותג מורבידלי (Morbidelli) מתחבר לטרנד. למרות השם האיטלקי, המותג כבר לא שייך למדינה האירופית. לפני כמה שנים נהפך מורבידלי לחלק מחברת קיוואי (Keeway) מסין. קיוואי היא חלק מהתאגיד הטכנולוגי קיאנג'אן (Qianjiang), או כמו שמכירים אותו בעולם המערבי, QJ.
הקטנוע החדש של מורבידלי, SC125RE, יוצר בהשראה של וספה (Vespa). גם אם היצרן לא מודה ישירות במקורות ההשפעה, קשה שלא להבחין בדמיון. כמובן שיש כמה שינויים נקודתיים לעומת הווספה הקלסי כגון חלק אחורי "חד" יותר. אפילו הפרסומת של מורבידלי צועקת "וספה". הקטנוע מצולם ברחובות של עיירה דרום אירופית עם בתים בהירים קטנים.
אפשר להאשים את מורבידלי, כמו יצרנים סינים אחרים רבים, בהעתקה ובחוסר יצירתיות. ועדיין, אל תטעו, מבחינה טכנית מדובר בקטנוע מעולה שאינו יקר. מחירי הקטנוע מתחילים ב-3,650 דולרים. רוכבים שירצו לגעת באסתטיקה של כלי רכיבה ישנים בלי "לשבור את חשבון הבנק", בוודאי יתעניינו בדגם החדש. עם זאת כדאי להביא בחשבון כי היצרן הסיני אינו בולט באיכות הטכנולוגית שלו. זה לא אומר שהקטנוע לא טוב. השורשים הטכנולוגיים של מורבידלי מובילים לאחד היצרנים הגדולים בעולם הדו-גלגלי.