סירה חשמלית להונדה
אופנועי סירה כבר לא פופולריים כבעבר. למעשה, כמעט אי אפשר לפגוש אופנוע כזה ברחובות ובכבישים. אבל נראה שהיעדר ביקוש לאופנועים כאלו לא הפריע להונדה (Honda) לצאת עם פטנט חדש שמתאר סירה חשמלית לאופנועים.
היחס לאופנועי סירה מתחלק בין נקודות מבט קיצוניות. רוכבים מסוימים אוהבים לרכוב עם אנשים נוספים על האופנוע שלהם. במצבים כאלו, אופנועי סירה מספקים פתרון מושלם. מצד שני, סירה משנה את יחס האיזון של האופנוע, ויש רבים שלאו דווקא נהנים מזה או מאיבוד הזריזות ויכולת התמרון של האופנוע.
נראה שקונספט החדש של הונדה מיועד לפתור כמה סוגיות טכניות שמבריחות חובבי אופנועים רבים. לפי תיאור הפטנט, לסירה של האופנוע תהיה מערכת סיוע חשמלית. המבנה החדש שלה לא יצריך שינויים מהותיים באופנוע עצמו. הפתרון הטכני של הונדה דומה לאביזרים וכלים חשמליים אחרים שהחברה כבר מייצרת כגון גרורים חשמליים לרכבים, אופניים ואפילו משאיות קטנות.
הפטנט מתאר סירה שמבוססת על גלגל ממונע אחד שיספק הן הנעה והן סיוע בבלימה. מנוע חשמלי מפעיל את הגלגל ומקבל מידע משני חיישנים ייחודיים דרך יחידת בקרה. בפטנט הוצהר כי האופנוע לא חייב להיות חשמלי בשביל להתאים לסירה.
איך הסירה עובדת? כשחיישנים מזהים שהאופנוע מאיץ, הם שולחים לגלגל הסירה עוצמה חשמלית שתתאים למהירות האופנוע, ולהיפך, כשהרוכב בולם או מאט, גם הסירה תאט בהתאם.
סירות ראשונות הופיעו דווקא על אופניים ולא על אופנועים. כך או כך, הימים היפים של אופנועי סירה עברו מזמן. ככל שתעשיית הרכבים התפתחה, אנשים בחרו במכוניות והביקוש לאופנועי סירה ירד מאוד.