דוקאטי מונסטר נדיר
קארל פוגרטי (Carl Fogarty) היה אחת הדמויות המזוהות ביותר עם ענף מרוצי האופנועים בשנות התשעים. הוא זכה בארבע אליפויות סופרבייק (WorldSBK), ובכל העונות המוצלחות שלו רכב על אופנועי דוקאטי (Ducati). עד היום נשאר פוגרטי בספרי ההיסטוריה של ענף המרוצים הרוכב המצליח והמעוטר ביותר של דוקאטי אי פעם.
השפעתו של פוגרטי על המותג האיטלקי ועל ענף הרכיבה התחרותית כולו בבריטניה מורגשת היטב עד היום. אופנועי דוקאטי בגרסאות ייחודיות, רובן השתתפו במרוצים, מוצעים במכירות פומביות מדי פעם. חלקם אפילו מגיעים עם חתימה מקורית של פוגרטי. אופנוע מונסטר 1000 S4 (Monster) למשל שבתצלום, הוא הדגם האחרון שהוצע למכירה פומבית עד כה. מדובר באופנוע מונסטר בגרסה מיוחדת ומוגבלת שיוצרה בשנת 2002.
פוגרטי חתם על האופנוע באופן אישי עוד לפני כעשר שנים, באחת מתערוכות האופנועים הקלסיים. האופנוע נמכר בליווי תמונה רשמית שמוכיחה את רגע החתימה של פוגרטי על האופנוע. לדגם הספציפי מנוע 916 סמ"ק. מד המרחק שלו מראה, כי האופנוע צבר 3,194 מייל (כ-5,140 ק"מ).
מסמכים רשמיים מלמדים, כי דוקאטי מונסטר 1000 שקיבל את הכינוי פוגי (Foggy) בעקבות הרוכב המפורסם, הוא האופנוע מספר 128 מתוך 300. כשפוגרטי הצליח לעורר התעניינות של רוכבים רבים בבריטניה בתחום האופנועים, 75 מאופנועי דוקאטי נמכרו ללקוחות בארצות הברית.
אזכורים לפוגרטי אפשר למצוא בכל מקום באופנוע, החל בחתימה שנמצאת מאחורי המושב של הרוכב וכלה במדבקות עם המילה "Foggy" לצדי מכל הדלק. בחלק העליון של המכל יש חתימה אחת נוספת של פוגרטי. לאופנוע מערכת בלימה ברמבו (Brembo) ומפלט טרמיניוני (Termignoni). המפלט מורכב מסיבי פחמן שתורמים להפחתה ניכרת ממשקל האופנוע, בלי לפגוע ביכולות הטכניות שלו.
בשיא הטכני שלו (בכל זאת, האופנוע בן יותר מ-20 שנים) סיפק הדוקאטי 101 כ"ס ו-91 ניוטון מטרים של מומנט. השאסי מורכב ממזלג הפוך מבית שוואה (Showa) בהיקף של 43 מ"מ מלפנים. בחלק האחורי יש מתלה אחורי עם בלם זעזועים מתכוונן של זקס (Sachs) וזרוע מסתובבת מאלומיניום.
האופנוע זמין לרכישה דרך אתר המכירות הפומביות ואספני האופנועים בייק ספיישליסטס (Bike Specialists).
צילום: The Bike Specialists