מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 232
לעמוד קודם

הונדה בונה מנוע חדש

20/11/2024
זמן קריאה: 1 דק'

יצרני אופנועים יפנים ידועים בגישה הלא שגרתית שלהם למנועים ולשיטות הפקת עוצמה מהמנועים. כלי תקשורת מקצועיים שמסקרים את ענף האופנועים מודים, כי בשנים האחרונות הכיוון הכללי של חברות כגון קווסאקי (Kawasaki) וימאהה (Yamaha) מביא לתוצאות מעניינות.

לדוגמה, אופנוע ימאהה MT-09, שלטענת רוכבים וחובבים רבים פותח דלת ל"צד האפל" של אופנועי כביש ואופנועי ספורט עם מנוע טורבו העוצמתי שלו. קוואסקי H2R בכלל נראה כמו מפלצת שלא כל רוכב מנוסה יצליח להשתלט עליה. איפה ראיתם חברת אופנועים ותיקה שמעזה להשיק אופנוע ספורטיבי עם מדחס טורבו (supercharger) שמספק 300 כ"ס?

נראה שהונדה קיבלה השראה מהמתחרות. החברה היפנית הגדולה משיקה פיתוח חדש, מנוע V3 עם מדחס חשמלי. המנוע החדש, שמציג את הניסיון הראשון בהחלט להכניס שלושה צילינדרים בצורת V לתוך אופנוע, יותאם לדגמים ספורטיביים גדולים. על הנייר, הכול נראה מסיבי למדי, אך היתרון העיקרי במבנה הפיזי של המנוע הוא שהוא נשאר דק וקומפקטי, ככל שזה אפשרי.

מסתבר שזה אפילו לא החלק הכי טוב בכל הסיפור. למנוע מדחס חשמלי שישלוט על רמות הדחיסה של האוויר, ללא כל קשר להספק סיבובים לדקה מהמנוע. פתרון טכני כזה הוא פריצת דרך טכנולוגית שטרם נראתה באופנועים. מבחינה פרקטית זה אומר שסיבובים נמוכים יפיקו יותר מומנט.

בינתיים נראה שהונדה רוצה לדחוף את המתחרות מקווסאקי וימאהה הצידה. ההחלטה של הונדה להשיק מנוע בצורת V3 לאופנועים דווקא עשויה לשנות את חוקי המשחק בתעשייה. שימוש במדחס חשמלי מבטל את הצורך באלמנט קירור כבד, והדבר שומר על ממדי מנוע קומפקטיים.

חובבי אופנועים וכלי תקשורת מקצועיים כבר משערים ומפנטזים לאן המנוע החדש של הונדה, לפחות בצורתו הנוכחית, עשוי להביא את הענף. ההתלהבות הגדולה בוודאי מורגשת באוויר.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן