ל-KTM גרסה חדשה של 1390
חברת האופנועים האוסטרית KTM משיקה גרסה חדשה של אופנוע הספורט הקומפקטי שלה 1390 סופר דיוק (1390 Super Duke). הדגם החדש מתקדם מאוד מהבחינות הטכניות והטכנולוגיות.
סופר דיוק נחשב לאופנוע הכי קיצוני בתחומו, עוד לפני השדרוגים והשינויים שמצפים לו בשנה הקרובה. האופנוע החדש הוא התגלמות של זרם אדרנלין בשילוב טכנולוגיות מובילות בתחומן, תכונות היגוי ברמה הגבוהה ביותר ומבנה מנוע שהופך אותו לעוצמתי יותר, עם נתוני נפח ומומנט שטרם נראו באופנוע זה. סופר דיוק החדש "שרירי" ובעל אגרסיה על הכביש ומסלול המרוצים יותר מכל הדגמים שקדמו לו.
לאופנוע מנוע LC8 עם שני צילינדרים בנפח 1,350 סמ"ק. מערכת אוורור מחודשת ורדיאטור רחב יותר הם רק חלק מהשדרוגים של המנוע. השדרוגים אמורים לשפר את העוצמה והפעילות האפקטיבית של המנוע. לרוכבים תיבת הילוכים מחודשת, ומעכשיו הפעילות של הילוכים גבוהים (חמישי ושישי) הרבה יותר אפקטיבית.
המבנה הטכני של האופנוע משקף את המטרה העיקרית של KTM - ליצור אופנוע כביש מהיר במיוחד עם אמביציות רציניות ורצון לעלות למסלולי מרוצים. דיוק החדש יספק ביצועי שיא בכל תסריט אפשרי על הכביש.
על העיצוב החיצוני של האופנוע אחראית קבוצת קיסקה (Kiska). סוכנות העיצוב עבדה בקפידה על כל זווית וחלק של האופנוע. מתקבל אופנוע קומפקטי וארגונומי שמאפשר לרוכבים להעביר שעות ארוכות על מושב הרכיבה.
מערכת התאורה של האופנוע החדש מורכבת מפנס לד קדמי ופנס אחורי עם פנסי איתות משולבים. מבחינת הבסיס הטכני, לאופנוע שאסי חדש מהדור האחרון, המבטיח קשיחות פיתול ומרכז כבידה נמוך יותר. איזון ותכונות היגוי נוחות ומתקדמות הושגו בזכות אלמנטים מרכזיים חדשים של המתלים של היצרן WP.
עם עוצמת מנוע יוצאת דופן, הרוכב יזדקק למערכת בלימה חזקה. מערכת בלימה ברמבו (Brembo) עם בלמי דיסק קדמיים ואחוריים אחראית על מאמץ הבלימה. המערכת עובדת בו בזמן עם ABS רב-ערוצי.
האופנוע החדש של KTM מביא את האופי של לוחם עירוני למסלולי מרוצים ולכבישים. השיפורים הטכניים לדיוק 1390 החדש מורגשים מהרגע הראשון שהרוכב עולה עליו.