מארגנים רוצים להציל את מרוץ המאן
אי המאן, אחד האיים הקטנים מבין האיים הבריטיים, התפרסם בעולם המוטורי בעיקר כמקום שבו מתקיימים שני מרוצי אופנועים, מהבולטים והמאתגרים בענף. השנה, גם גראן פרי המאן (Manx GP) ומרוץ שטח של האי (Isle of Man TT) הושפעו מתנאי מזג אוויר קיצוניים. רוחות וגשמים חזקים הפריעו לתקינות המרוצים השנה. במרוץ המאן היה אולי המזג האוויר הגרוע ביותר בתקופתו בעשרים שנים האחרונות. כמה שלבים של גראן פרי המאן התבטלו.
השר לענייני יוזמות ציבוריות של בריטניה, טים ג'ונסטון (Tim Johnston), התייחס למצב הקשה ואמר: "בטווח הרחוק אנחנו רוצים לראות תוכנית פיתוח לספורט מוטורי שתניב תוצאות רצויות ומשתלמות. גראן פרי המאן הוא לגמרי חלק ממורשת הספורט של האיים הבריטיים שאנחנו מחויבים לשמור עליה." כרגע, ג'ונסטון מודה כי המרוץ נמצא בתקופה מאתגרת מבחינה ארגונית, לכן צריך לנקוט צעדים שקולים ונכונים ולהבטיח שהמרוץ יוכל לשרוד ולתפקד בעתיד.
תגובתו של ג'ונסטון מגיעה אחרי שמייקל דאנלופ (Michael Dunlop), רוכב מרוצים מצפון אירלנד ואחד המתחרים המצליחים בתולדות מרוצי המאן, הביע דאגה מהמצב הנוכחי של מרוצי כביש ושטח. לטענתו, סצנת המרוצים הבריטית מושפעת מאוד מטרנדים שמשתלטים על תחום מרוצי האופנועים בכל העולם. בין השאר אמר דאנלופ, כי הרמות הטכנית והתחרותית של המרוצים משתנות בשל נוכחות גוברת של רוכבים מקצועיים שבאים על חשבון רוכבי כביש מסורתיים.
גורמים רשמיים חושבים, כי יש לשנות את הגישה הכללית לאופן שבו מרוצי המאן מתקיימים. נכון לעכשיו, הדיון על המצב הטכני והמצב הכלכלי של מרוצי המאן עולה בשיח הציבורי בתחום האופנועים בתדירות מדאיגה.
מארק ליווין (Mark Lewin), מנכ"ל משרד היוזמות באי המאן אומר, כי "ברמה הארגונית, המרוצים אינם שייכים אלינו. זה לא אירוע ממשלתי. עדיין, הממשלה הבריטית מחזיקה במניות במרוץ ברמה הארגונית, לכן למילה שלנו יש משקל. מהצד שלנו, נשתדל לעשות הכול בשביל להבטיח את קיום האירוע שנים רבות קדימה."