מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 233
לעמוד קודם

ווג משיקה אופנוע שטח חדש

01/12/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

ענף אופנועי השטח נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה והתפתחות ממשית. באופן כללי, לתעשיית האופנועים לא הייתה תקופה עשירה כזאת בפלטפורמות שטח ובדגמים חדשים. יצרני אופנועים בולטים וגדולים כגון ימאהה (Yamaha) ו-KTM הם מהאחראים העיקריים להתעניינות המחודשת של רוכבים וחובבי הענף בתחום השטח. ימאהה טנרה 750 ו-KTM 790 אנווצ'ר (Adventure) היו בין אופנועי השטח הראשונים בגל החדש.

היום, אופנועי שטח חדשים מיוצרים ומושקים בקצב מסחרר. העלייה של מותגים סינים רבים מרחיבה את יכולת הבחירה של לקוחות פוטנציאליים, אבל השפע הטכנולוגי לא בהכרח מקל את תהליך הבחירה באופנוע הנכון.

קחו לדוגמה את אופנוע השטח החדש של ווג (Voge DS800 Rally). הדגם הוצג בתערוכת האופנועים הבינלאומית EICMA לפני זמן קצר. עצם ההצגה של האופנוע החדש של שווג באחד מאולמות התצוגה הגדולים בעולם מלמדת שהמותג הסיני מתכוון להשתלב בשוק האופנועים הבינלאומי. התכונות הטכניות ורמת האבזור של ווג החדש לא רק משתוות לאלה של דגמים מתחרים מאירופה וממזרח אסיה. בנקודות מסוימות, DS800 נראה אפילו מחושב יותר ועדיף על אופנועי שטח אירופים.

למשל, לאופנוע מנוע עם שני צילינדרים מקבילים, נפחו 798 סמ"ק והוא מוציא 94 כ"ס. למתלים מזלגות KYB מתכווננים ובלם זעזועים אחיד. לגלגלים צמיגי פירלי (Pirelli Scorpion Rally STR). מערכת הבלימה עובדת במקביל ל-ABS הניתן לניתוק. אופציית ניתוק למערכות בלימה אוטומטיות חשובה בעיקר לאופנועי שטח. שימוש במערכות כאלו בתנאי שטח, בקטעי דרך ללא מסלולים מסודרים וסלולים (למשל, מסלולי מדבר), עלול להיות מסוכן ולפגוע באיזון של האופנוע.

החדשות הטובות באמת הן שהמבנה והאבזור העשיר יהיו זמינים לרכישה ככל הנראה בעשירית המחיר של דגמי שטח מקבילים מאירופה. ווג הוא לא מותג אופנועים אלמוני מהמזרח הרחוק. הוא חברה בת של לונצ'ין (Loncin), אחד היצרנים הגדולים בתחום האופנועים בסין, אשר משתף פעולה עם מחלקת האופנועים של BMW. לונצ'ין בונה ומספק מנועים לדגמים חדשים של BMW, בהם F850 ו-F900.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן