קטנועים לייב וויר וקימקו
בשנת 2021 הכריז מותג לייב וויר (LiveWire), שהוא למעשה תת-מותג חשמלי של הארלי-דוידסון (Harley-Davidson), על שיתוף פעולה עם חברת הרכב הגלובלית קימקו (Kymco). המטרה המרכזית של שני צדדי ההסכם הייתה ליצור פלטפורמה טכנולוגית יציבה לייצור ופיתוח של אופנועים וקטנועים חשמליים. היום רואים תוצאות מעשיות ראשונות של שיתוף הפעולה המסקרן.
לייב ווייר וקימקו משיקים שני קטנועים חשמליים. למרות שהם הושקו יחד, הקטנועים נראים שונים מאוד זה מזה. אחד מהם בסגנון של קטנועים אורבניים קומפקטיים, ולשני עיצוב ספורטיבי וחלק יותר. לשני הקטנועים אותה פלטפורמה חשמלית ואותה מערכת הינע. הסוללות, המנוע החשמלי ורכיבי הבקרה - כולם מגיעים מהאופנוע החשמלי הקיים של לייב וויר, S2.
המספרים הטכניים של הקטנועים החדשים לא פורסמו עדיין לציבור הרחב. בכל זאת, רק מהתבססותם על פלטפורמה קיימת אפשר להסיק כמה עובדות ומספרים. לפלטפורמה החשמלית עוצמה של 80 כ"ס. המומנט מקרבי הוא 261 ניוטון-מטרים. ההחלטה לבנות קטנוע חשמלי על פלטפורמה עם מספרים טכניים בסדר גודל זה נשמעת אמיצה מאוד. עם זאת ברמה הטכנית אפשר "לשחק" עם ההספק החשמלי ולהגביל אות במספר דרכים. נראה שהקטנועים בגרסתם הסופית יהיו הרבה יותר רגועים.
ברמה הכללית, המעבר לתחום של קטנועים חשמליים גדולים (מקסי-סקוטרים) נראה כמו צעד מסקרן מאוד של לייב ווייר. החברה האם הארלי-דוידסון אפילו לא מנסה להיכנס לתחום הקטנועים או כלי רכיבה קומפקטיים למיניהם. במציאות כזאת, המהלך של לייב ווייר נראה כמו רמז ברור לכוונת המותג ללכת בדרך עצמאית ולהתבסס בתחום של אופנועים וקטנועים חשמליים.