רדאר בטיחות של בוש
ג'ף לירש (Geoff Lirsch), ראש המחלקה לפיתוח טכנולוגיות בתחום הדו-גלגלי של בוש (Bosch) הודיע, כי מערכת הרדאר הבטיחותית ARAS תגיע לאופנועים חדשים רבים בעתיד הקרוב. הטכנולוגיה שמבוססת על שישה שלבי פעילות עיקריים, תושק לראשונה על גבי אופנוע KTM 1390 Super Adventure S Evo. האופנוע החדש של היצרן האוסטרי יצויד במגוון רחב של טכנולוגיות ותוספות טכניות חדשות, כולל גיר AMT האוטומטי למחצה.
מערכת הבטיחות של בוש, המבוססת על פעילות של רדארים וחיישנים, עוזרת לבלום או לעצור את האופנוע כשהוא נמצא בכביש מאחורי רכב אחר. המערכת יכולה להפעיל מאמץ בלימה נוסף כדי למנוע התנגשויות ותאונות. היא יודעת להתריע לרוכבים או לנהגים אחרים בכביש כשהם מתקרבים לאופנוע באופן מסוכן.
לירש אמר לתקשורת: "בשלב זה אני יכול לאשר בוודאות כי יש אופנועים חדשים עם מערכת הרדאר בדרך. עדיין, מאחר שהאופנועים לא הושקו עדיין על ידי היצרנים, איני יכול לחשוף את הדגמים או את המותגים שאליהם האופנועים החדשים ישתייכו." לדבריו, גם אופנוע KTM שכבר הושק ראשון עם המערכת החדשה, יקבל כמה שדרוגים ושינויים למערכת.
תיבות הילוכים אוטומטיות למחצה צוברות פופולריות בקרב יצרני אופנועים בולטים. כמה חברות גדולות, בהן הונדה (Honda), ימאהה (Yamaha) ו-BMW עוסקות בשלב זה בפיתוח וייצור של אופנועים עם תיבות הילוכים שמאפשרות להעביר הילוכים ללא צורך במשנק קלאץ'.
לירש, כראש מחלקת הפיתוח של בוש, מקווה שטכנולוגיית הבטיחות החדשנית תופיע בעתיד באופנועים מהסגמנט הבינוני, ולא רק בדגמים היוקרתיים. "אנחנו כבר מתחילים לעבוד על התאמות של מערכת הרדאר לאופנועים בינוניים. בשלב מסוים, הטכנולוגיה תגיע גם לאופנועים פשוטים יותר." הוספה של מערכת הרדאר הייחודית לאופנוע כרוכה בהעלאת מחיר ממשית, לכן הטכנולוגיה תהיה זמינה בינתיים רק באופנועים יקרים ומהירים.
מבחינת המבנה הטכני, התקנת מערכת בטיחות מלאה מצריכה התקנה של יחידה הידראולית מתאימה. היחידה ההידראולית תתרום לבלימה ללא תגובה מהרוכב. בשביל שהאופנוע ילמד לבלום בעצמו, יש להתקין משאבות הידראוליות טובות ויקרות יותר. לכן הוספה של הטכנולוגיה לאופנועים מעלה את מחיריהם באופן כללי. הדבר מרחיק רוכבים שמחפשים אופציות חדשות ידידותיות יותר לארנק.
צילום: Bosch