מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 236
לעמוד קודם

שיתוף פעולה בין מישלן לברמבו

02/01/2025
זמן קריאה: 1 דק'

לפי המהלכים האחרונים של ברמבו בצד העסקי של תעשיית האופניים, נראה שהחברה מתקדמת בכיוון הנכון. החברה האיטלקית, שמתמקדת בייצור אביזרים ורכיבים לאופניים ובפיתוח טכנולוגיות בלימה, רכשה את חברת אולינס (Ohlins). לפי דיווחים בתקשורת, בזמן הקרוב ברמבו תצא בשיתוף פעולה טכני וגלובלי עם יצרן הצמיגים מישלן (Michelin).

קוראים סקפטיים עשויים לחשוב שמדובר בשיתוף פעולה נוסף או במיזוג שגרתי של חברות טכניות, אך לגבי שמות כל כך מרכזיים, כדאי לשים לב. שיתוף הפעולה החדש הוא סימן לחדשות טובות ליצרני אופנועים ולרוכבים רבים בכל העולם.

ברמבו משלבת את הניסיון הטכני שלה בבניית מערכות בלימה, תכנון כלי רכב ושימוש בטכנולוגיות מודרניות כגון בינה מלאכותית עם אלגוריתמים טכניים מתקדמים של מישלן. בשילוב כוחות זה כל צד מביא לשולחן את החזונות הטכנולוגיים המתקדמים ביותר.

הטכנולוגיה החדשה שנמצאת בפיתוח משותף של ברמבו ומישלן מתבססת על החלפת נתונים קבועה בזמן אמת בין חומרה למערכות התקשורת החכמות של מישלן למערכת הבלימה של ברמבו, סנסיפיי (Brembo Sensify). היתרון הטכני הגדול של שילוב המערכות הוא שצוותי הטכנאים והמהנדסים יכולים להתאים ולהגדיר את מערכת הבלימה בדיוק רב. שיתוף הפעולה הטכני בין שתי החברות כבר הציג תוצאות מבטיחות בשלבי המבחן.

מבחני הבלימה התקיימו במסלולים של מרכז הפיתוח של מישלן בצרפת. בסדרת המבחנים השתתפו שני כלי רכיבה זהים. אחד מהם צויד במערכת הבלימה החדשה מהפיתוח של ברמבו ומישלן, והשני נבלם באמצעות מערכת ABS סטנדרטית. הצמיגים ששימשו למבחני הרכיבה הם מישלן פילוט ספורט (Pilot Sport) ופילוט אלפין (Pilot Alpin).

האופנועים נבחנו במהירויות 50 עד 130 קמ"ש, והתוצאות היו מרשימות. המבחנים הראו קיצור ממשי במרחק הבלימה. גורמים טכניים של ברמבו אומרים, כי למערכת הבלימה החדשה זמני תגובה מהירים מאוד, היא מורידה את הסיכוי לאיבוד אחיזה בכביש (מקדם הגרירה) למינימום ומשפרת את האיזון של האופנוע על הכביש.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן