מערכת אווירודינמית מתכווננת
לפני זמן קצר השיק מותג האופנועים בימוטה (Bimota) דגם כביש ספורטיבי חדש, KB998 רימיני (Rimini). מה שמשך את תשומת הלב של חובבי אופנועים ואנשי מקצוע בתחום הוא המבנה האווירודינמי הלא שגרתי של האופנוע. לאופנוע כנפיים קדמיות שיכולות לשמור על זווית אווירודינמית אופטימלית בכל רגע ובכל מצב רכיבה. מדובר במכשירים אווירודינמיים נעים שמתוכננים להגדיל את כוח ההצמדה לכביש בעת הצורך. לדוגמה, הכנפיים החדשות פועלות תוך כדי בלימה בשביל למקם ולדחוף את הגלגל הקדמי לתוך האספלט. מצד שני, האביזר האווירודינמי החדש מוריד את אפקט הגרירה מהגלגלים ברגעים מסוימים, למשל כשכלי הרכיבה נמצא על קטעים ישרים וחלקים בכביש.
כרגע מיזם בימוטה לא ממהר לחשוף פרטים טכניים על הפיתוח החדש. אם להאמין לתיאור הטכני המצומצם שפורסם עד עכשיו ולשפוט לפי תמונות של אופנוע KB998 ברשת ובהודעות תקשורת רשמיות, הכנפיים מיוצרות מסיבי פחמן המחוברים לציר אופקי שמתחבר לסקציה האמצעית בחלק הקדמי של האופנוע. המבנה של כנפיים מאפשר לכוון את שני הצדדים החיצוניים שלהן ולהתאים את עצמן לסביבה האווירודינמית.
הכנפיים מתכווננות באמצעות מנגנון אלקטרוני. כל התהליך אוטומטי, והרוכב לא יכול לשנות את ההגדרות. הכנפיים האווירודינמיות עוזרות לאופנוע לשמור על האיזון בבלימה ובנטיות לצדדים בפניות. הן גם מסייעות לשמירה על האיזון כשהאופנוע מגיע למהירויות גבוהות.
הטכנולוגיה החדשה לא נבדקה עדיין בכבישים ובמסלולי רכיבה לקראת העונה החדשה של מרוצי הסופרבייק (Superbike). עדיין, נראה שהקבוצות המתחרות עם בימוטה עוקבות אחרי ההתפתחויות בנושא בזהירות. האופנוע החדש אמור להחליף את הדגם של קווסאקי (Kawasaki ZX-10RR). יהיה לו אותו מנוע שכבר הוכיח את עצמו במרוצים, אך השאסי המשודרג מכוון למרוצי כביש יותר מאשר בדגמים הקודמים.
צילום: MCN